„Přihlásit se do soutěže jsme se odvážili po změně, která přišla s novým vizuálním stylem města," uvedla Magda Zacharieva, tajemnice Městského úřadu Benešov. Její kolegyně Markéta Pazderová připomněla, že podle pozitivních reakcí je vidět, že celková změna, na níž se společně s grafiky podílela, profilu města velmi prospěla.

„Rádi bychom se nyní více zaměřili na Instagram a jeho příběhy, ale také na příběhy na facebookovém profilu. Stejnou vizuální změnou prošel i Zpravodaj města Benešov, který budeme ještě vylepšovat a který bychom do soutěže přihlásili spolu se sociálními sítěmi v příštím roce," dodala Markéta Pazderová.

Jak potvrdil Vít Novák z pořádající organizace Kvalikom, hlavními kritérii soutěže byly kvalita obsahu, schopnost rychle a vstřícně odpovídat na dotazy i publikovat čtivé a informačně hodnotné příspěvky, kvalita videí nebo specializovaných formátů jako Reels či Stories a vzhled statických prvků, jako jsou profilový obrázek či cover.

V areálu bývalých Táborských kasáren v Benešově v úterý 4. října 2022.
Foto: Město v kasárnách zbořilo haly, bezdomovci ale zůstali, jen se přesunuli

„Města se na sociálních sítích snaží zaujmout především mladší generace. Nově se čím dál více měst pouští do natáčení krátkých odlehčených videí, podcastů a obecně se snaží sledovat trendy. Celkově bylo hodnoceno přes 400 profilů,“ doplnil Novák.

Cenu za nejlepší profil na Facebooku si v kategorii malých obcí připsal Špindlerův Mlýn, v kategorii středně velkých měst Hustopeče a mezi největšími městy Jihlava. Jak v rámci celé republiky dopadl Benešov, pořadatelé zatím neoznámili.