A jak tuto změnu vnímají nejen lidé evidovaní na benešovském ÚP ale i jeho samotní zaměstnanci?

„Změna platí teprve měsíc, kdy jsme většinou dodržovali původní úřední hodiny. Proto si myslím, že nějaké hodnocení by bylo předčasné. Například na oddělení zaměstnanosti, kam klienti dochází na předem stanovený čas, tato změna zatím ještě nedopadla. Každý zprostředkovatel vyřizoval všechny pozvané klienty dle původních úředních hodin," uvedla Kateřina Novotná, ředitelka kontaktního pracoviště Úřadu práce Benešov s tím, že možná i to je důvod, kvůli kterému se zatím nesetkala s negativními reakcemi z řad lidí navštěvujících benešovské pracoviště.

„Změnu jsme avizovali předem. V únoru byl úřad otevřen dle původních úředních hodin a klienty, se kterými jsme jednali, jsme na úpravu upozorňovali. I tak bylo v únoru na chodbách úřadu poznat, že se příchozí s novými úředními hodinami pomalu sžívají. Mimo nich chodili jen pozvaní nebo hrstka těch, kteří změnu nezaznamenali," poznamenala Novotná.

O osm hodin týdně méně mohou od 1. února navštěvovat lidé úřady práce v celé České republice. Tedy i ten benešovský. Podle slov jeho ředitelky Kateřiny Novotné to ale nemá negativní dopad na kvalitu poskytovaných služeb.

„V únoru byli odbaveni všichni klienti, kteří byli mimo nové úřední hodiny pozváni, stejně tak jako ti, kteří přišli na úřad něco vyřídit," zdůraznila Kateřina Novotná a dodala, že mimo úřední hodiny budou i nadále odbavováni pozvaní klienti.

O tom, že se benešovský úřad práce skutečně snaží vyjít svým klientů maximálně vstříc, se osobně přesvědčila sama redaktorka Benešovského deníku. Zavítala na něj v úterý v půl dvanácté, tedy půl hodiny po skončení úředních hodin, a skutečně, stále bylo otevřeno.

„Já sem chodím už delší dobu a nemám žádný problém. Tedy, co se týká změny úředních hodin. Jiné je to s nabídkou práce. Tu si asi budu muset nakonec najít sám. Znáte to. Takových pracovních pozic, o které by člověk stál na ÚP, moc nemají," uvedl Franta z Bystřice.