Po lávce se totiž poprvé elegantně krátkou cestou dostali pod hrad ke krajské silnici číslo 107. Z tamní autobusové zastávky totiž lze dojet až do Prahy. Před postavením lávky museli lidé kvůli cestování až na nádraží do Týnce. Z nejvzdálenějších míst obce do přes lávku u továrny Jawa měli 2,5 nebo autem po silnici 4,5 kilometru.

Už v pondělí 15. dubna ale zmiňovanou výhodu lidé ze Zbořeného Kostelce dočasně, ale na poměrně dlouhou dobu ztratí. Vlastník lávky, Středočeský kraj, ji totiž bude rekonstruovat. „Opravy potrvají šest týdnů,“ potvrdila Petra Kučerová, tisková mluvčí Krajské správy a údržby silnic s tím, že lávka bude po tu dobu zcela uzavřená.

Na její nevyhovující stav upozornil vlastníka Městský úřad Týnec nad Sázavou, pod nějž Zbořený Kostelec spadá. „Opravu jsme iniciovali, protože lávka není v dobré kondici a jsou tam závady, které je potřeba ošetřit. Některé dřevěné prvky podlehly zkáze a je potřeba je vyměnit,“ uvedl týnecký starosta Martin Kadrnožka.

Podle mluvčí krajských cestářů se jedná o opravy v rámci údržby dřevěné konstrukce lávky a výměnu dřevěných prvků, očištění, nátěry a další údržbové práce. Ty se uskuteční na základě závěrů hlavní mostní prohlídky. Když lávku Středočeský kraj stavěl, zajímal se o to také Benešovský deník. Jeden z dotazů se týkal toho, jak dlouho dřevěný most vydrží v prostředí, kde je kvůli řece zvýšená vzdušná vlhkost.

„Dřevěná konstrukce lávky je oproti předpokladům původní dokumentace chemicky ochráněna nátěrem máčením nebo impregnací," uvedla na jaře 2015 na dotaz Deníku Helena Frintová z Oddělení styku s médii a veřejností Středočeského kraje a připomněla, že konstrukce byla také doplněna o vhodné detaily zvyšující celkovou životnost dřevěných prvků. „Předpokládaná životnost mostního objektu je proto sto let," dodala.

Takové prohlášení se však už po necelé dekádě ukázalo jako nemístně optimistické. Oprava má zajistit především bezpečnost chodců a cyklistů, protože lávka je součástí cyklostezky. Vyměněny budou nejen části zábradlí, ale také řada dubových fošen mostovky a nejspíš i některé další části, na nichž mostovka leží. Podle Petry Kučerová bude cena prací činit téměř 1,5 miliónu korun.