„Pro zahloubení silnice I/3 u Benešova už máme téměř dokončenou dokumentaci pro sloučené rozhodnutí, tedy územní a stavební rozhodnutí najednou. Pro něj jsme se rozhodli poté, co nám územní rozhodnutí bylo zrušeno, respektive ani nebylo Středočeským krajem vydáno. V současné době probíhá také inženýrská činnost a díky tomu budeme schopni ještě letos o vydání společného rozhodnutí požádat,“ tvrdí Radek Mátl.

Stavba by měla začít nejpozději v roce 2026

ŘSD současně zadalo zpracování zadávací dokumentace stavby. Díky tomuto dokumentu bude moci ŘSD jako investor stavby vyhlásit výběrové řízení na jejího zhotovitele. „Tendr bychom chtěli vyhlásit už v příštím roce,“ uvedl generální ředitel s tím, že v případě, že se podaří dokončit také majetkoprávní přípravu, chce ŘSD zahájit stavbu nejpozději v roce 2026. Jak generální ředitel ŘSD uvedl, stavba zahloubení u Benešova není v ohrožení případným dřívějším zahájením stavby D3 přes Benešovsko. Příprava pro obě stavby podle něj probíhá současně, ale o kousek blíž k realizaci je prý v tuto chvíli přece jen tunel.

Podle benešovského místostarosty Romana Tichovského je ale tato akce v současné době v kolizi s krajskou stavbou depozitáře Muzea Podblanicka v areálu benešovského střediska Krajské správy a údržby silnic. Přes areál má totiž vést v rámci zahloubení silnice I/3 cyklostezka od jihu do Konopiště. „My se asi budeme muset s panem místostarostou Benešova potkat, protože těch kolizí je i kvůli stavbě dálnice D3 a severovýchodnímu obchvatu Benešova vícero,“ uvedl Mátl. „Věřím ale, že tyto záležitosti vyřešíme, protože tyto kolize jsou řešitelné třeba nějakým provizoriem,“ míní.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Modernizace dálničního mostu Šmejkalka se řidičů dotkne až na jaře příštího roku

Hovoří Radek Mátl, generální ředitel ŘSD. | Video: Zdeněk Kellner