Dlouhou cestu jsme si zpříjemnili hned první plánovanou zastávkou v německém Hannoveru, jenž je hlavním městem spolkové země Dolní Sasko a významným centrem průmyslu, obchodu a služeb v Německu. Poté jsme pokračovali do Hamelnu, města proslulého legendou o Krysaři, kde se středem pozornosti stal „Krysařův dům“. Neodolali jsme ani prohlídce historií svázaného města Osnabrücku, který byl poslední zastávkou na německém území, kde jsme i přenocovali.

Druhý den ráno jsme vyrazili do Holandska. Naší první zastávkou bylo město Naarden, zde jsme navštívili muzeum Jana Amose Komenského a dozvěděli se zajímavé informace o jeho životě. Nechyběla ani návštěva větrných mlýnů a sýrárny spolu s obchodem, v němž jsme před koupí mohli ještě všechny druhy sýrů ochutnat. Náročný den nám zpříjemnilo jedno z nejkrásnějších míst Holandska, tulipánový park Keukenhof, který každého ohromil svou pestrobarevností a vůní nejen desítek druhů tulipánů, ale i hyacintů a dalších květin. Další den byl za námi a my jsme se vydali na ubytování v blízkosti Utrechtu.

Třetí den nás čekalo město Haag, historické město se sídlem Evropského soudního dvora. Následovala návštěva přímořských lázní v Scheveningenu. Zde nás přivítaly zlaté písky a vlnící se Severní moře. Po dvouhodinové procházce po pláži jsme pokračovali za krásami historického města Delftu s typickými uličkami Holandska s vodními kanály. Vyvrcholením dne se stala vyhlídková věž Euromast v Rotterdamu. Naskytl se nám úžasný výhled do sluncem zalité krajiny největšího přístavu Evropy a zároveň druhého největšího města Holandska.

Jak se říká, to nejlepší na konec. Hlavní město Holandska Amsterdam nás také přivítal příjemným počasím, ostatně jako každé město, které jsme během tohoto týdne navštívili. Město vodních kanálů se nám ukázalo ve své plné kráse. Měli jsme možnost vidět Námořní muzeum, Nemo Science Centre, ale i různé památky jako Královský palác, kostel QudeKerk, nové tržiště, dům Anny Frankové. Odpoledne jsme se všichni těšili na projížďku lodí po kanálech. Následovala dvouhodinová prohlídka nejznámější nákupní třídy Amsterdamu, po níž jsme se vrátili zpátky do autobusu obtěžkáni suvenýry a holandskými specialitami, bohužel již s vidinou zpáteční cesty domů.

Celý týden byl perfektně zorganizován, navštívili jsme úžasná místa a opravdu jsme si to užili. Velké díky patří především našim vyučujícím, které pro nás zájezd „na míru“ připravily, ale také pohodovému průvodci, který nás obohatil o zajímavé informace.