Nebezpečnost této komunikace spočívá především v její šířce. Ta sice není extrémně malá, ale nebezpečí vyplývá více z jejího technického stavu. Silnice je místy hodně hrbolatá a zejména to, že se na krajnicích poměrně výrazně svažuje směrem k příkopu.

Stačí, aby místem v jeden okamžik jela dvě vozidla proti sobě a na krajnici se před jedno z nich „přimotal“ chodec nebo cyklista. Kvůli tomu se v úseku dlouhém zhruba 300 metrů stalo také několik nehod. Při jedné z nich srazilo auto cyklistku, která se přitom těžce zranila.

„Stalo se to v místě poblíž továrního komínu. Na jedné straně silnice bylo křoví, tak se chodilo po straně druhé,“ potvrdila rodačka ze Zbořeného Kostelce, ale odmítla zveřejnění jména.

Vozovka byla vybudovaná před desítkami let prostým položením tehdejší obalované směsi na stávající hrbolatou cestu. Podloží tehdy nikdo neřešil a tak vykazuje právě zmiňované anomálie. Naprosto nejnebezpečnějším je pak úsek od bývalé vrátnice staré továrny Jawa k rovině přivádějící motoristy do samotného Zbořeného Kostelce.

Právě tam stával vedle silnice už zmiňovaný tovární komín. Pravda, celému tomuto úseku hodně pomohlo zbourání zděného oplocení továrny. Úsek je nyní více přehledný, ale šířku to silnici nepřidalo.

Situaci by mělo změnit vybudování chodníku z Brodců do centra Zbořeného Kostelce. Celé tohle dopravní dílo je ale nyní jen hudbou budoucnosti. „Zatím na dobudování celého chodníku nejsou peníze a je potřeba je sehnat. Celá stavba se proto skládá z několika etap,“ potvrdil radní Týnce Bedřich Pešan.

Současnost ale není tak docela beznadějná. „Stavba nového chodníku začala v místě, kde ještě nedávno stávala vrátnice Jawy,“ potvrdila Lenka Morávková z kanceláře týneckého starosty s tím, že komunikace bude prozatím končit právě v místech, kde stával tovární komín.

Stavba oněch zhruba 300 metrů dlouhého chodníku, povede, při jízdě od Týnce do Zbořeného Kostelce, vlevo. V místech u komína, kde terén od silnice padá prudce dolů k řece, vznikne přechod pro chodce. Ten je převede pěší na druhou stranu silnice. Ovšem až v budoucnu.

Prozatím budou chodci dál pokračovat po krajnici silnice.  Chodník by pak měl pokračovat po druhé straně silnice až do samotné obce. K tomu ale zatím nedojde. „Původnímu záměru postavit chodník až do obce brání některé těsně přiléhající soukromé pozemky,“ uvedla Lenka Morávková.

S majiteli půdy je podle Pešana potřeba ještě jednat a domluvit podmínky, za nichž by pak město mohlo pozemky využít pro stavbu chodníku. Ten už vyprojektovaný nyní budovaný, má mít šířku 1,5 metru. V místě přechodu pro chodce bude ještě o další metr širší. Silnice se tím rozšíří na celkem 5,5 metru. Chodník od vozovky oddělí zvýšený obrubník.

V souvislosti se stavbou vybuduje Týnec také dešťovou kanalizaci a samozřejmě veřejné osvětlen. Novou komunikaci budou využívat výhradně chodci. Platí to, i když vznikem lávky přes Sázavu, pod zříceninou hradu prochází od Zbořeného Kostelce k Týnci nad Sázavou cyklostezka. Jezdci při cestování budou dál využívat jen silnici.

Dokončení díla za 4 miliony korun, z nichž část pokryje podpora Státního fondu dopravní infrastruktury, předpokládá investor napřesrok v červnu. Během stavby budou vozidla projíždět úsekem kyvadlově a přednost během v jízdě budou určovat semafory.