Děti svým učitelům přinášejí drobné dárky, nejčastěji sladkosti a květiny. Školáci „na oplátku“ dostávají „jen kus“ papíru. Někteří, za nějaký neobvyklý či neočekávaný skutek, pak třeba i knížku.

A i když jsou známky na úřední listině důležité, často tento aspekt zejména rodiče dost přeceňují. Právě rodiče vnímají vysvědčení jako důkaz schopností svých dětí. To ale podle odborníků pokaždé neplatí a to zejména proto, že známky často vyjadřují jen schopnost žáka jen se nadrtit nějaké učivo.

Mnohem podstatnější, i když často docela špatně rozpoznatelné ale je, zda žák dokáže přemýšlet, mluvit o problematice a nakonec i daný problém řešit. A protože jsme lidé, umíme se poučit z chyb vlastních i těch druhých, neměla by se hodnocení opírat jen o momentální formu, v níž se žák nachází. Takové posuzování je ale pro kantory také velmi obtížné a tak většina z nich hodnotí tradičně - na základě momentálně podaného výkonu žáka. A protože v něm mohou být i zádrhele, je jasné, že chyby znamenají horší známky. A ty pak přinášení nepříjemné reakce rodičů.

Proto, rodiče, nenechte se unášet dojmem špatného vysvědčení a hledejte ve svých dětech to, co v nich doopravdy dřímá a je originální. Nekažte si vztah s dětmi kvůli jejich známkám. A pak se i společné prázdninové pobyty určitě povedou a všichni na ně budete po letech vzpomínat vždy s úsměvem.

Sucho na poli. Ilustrační foto.
Bojovat se suchem začal kraj jednáním komise
Nadace Jedličkova ústavu slaví 28 let od svého založení. Pomáhá postiženým.
Nadace Jedličkova ústavu slaví 28 let od svého založení. Pomáhá postiženým