Najatá projekční kancelář nyní finalizuje proces vyjadřování. Ten poslouží k získání stavebního povolení a mimo jiného se jedná například o vyjádření k umístnění stavby na pozemku. „Díky tomu předpokládám, že do léta budeme mít i stavební povolení,“ řekl starosta.

Podle něj je pro Votice zprovoznění dopravního terminálu jednou z klíčových záležitostí. Městečko s necelými pěti tisíci obyvateli potřebuje spojení jak na sever, k Benešovu a Praze, tak na jih, na Táborsko. Právě v uvedených aglomeracích je nepoměrně více pracovních příležitostí, než v samotných Voticích.

Fotogalerie: Votické nádraží u Beztahova

Terminál bude ale důležitý také z opačného pohledu. „Některé votické firmy se potýkají s nedostatkem zaměstnanců a díky dobrému dopravnímu spojení se tato záležitost může zlepšit,“ míní Slavík. „Věřím, že terminál přispěje k lepší mobilitě pracovních sil na Voticku i k rozvoji samotného města,“ dodal.

Stavba dopravního terminálu na dolním Beztahově nebude žádná láce. Pro osobní automobily tam má vzniknout 130 parkovacích míst. Pokud by se v budoucnu ukázalo, že jen jedna parkovací plocha zájmu motoristů nestačí, bude vše připraveno k vybudování ještě stejně velké parkovací plochy na dalším podlaží.

Na místo bezpochyby budou rádi zajíždět také uživatelé elektrokol a elektroaut. Jim poslouží až dvacet nabíječek. Invalidním řidičům zase šest vyhrazených míst pro jejich auta. Do prostoru se vejde najednou až šest parkujících autobusů. To všechno má přijít, počítáno už loni, na méně než 100 milionů korun. Právě tolik totiž za svůj dopravní terminál zaplatilo město Benešov.

Se zelenou střechou

„U nás to bude podstatně méně,“ tvrdí Jiří Slavík s tím, že město část prostředků chce získat z dotací. „V současnosti se trošičku upínám k Národnímu plánu obnovy, v němž by na lepší mobilitu pracovních sil a dopravní propojení mělo být pamatováno,“ dodal starosta.

A jak by votický dopravní terminál měl vypadat? K jeho podobě radnice dospěla po dlouhých úvahách. Také proto se nebude jednat o jednolitou holou plochu na místě odstraněných nevyužitých staveb. „Střecha bude bezúdržbová, zelená, objekt bude mít šmrnc a zařízení maximálně využije celý prostor vedle drážní budovy,“ vidí votický starosta terminál v jasných barvách.

Vedle osobních aut, vozidel tělesně postižených motoristů nebo autobusů či elektromobilů a elektrokol si tam bicykl budou moci s klidem odložit také „klasičtí“ cyklisté a motocyklisté.

Už dopředu votická radnice také kalkuluje s možností dobíjení akumulátorů, proto pod zemí budou rozvedeny chráničky, které pak bude možné využít k rozvedení potřebných kabelů bez toho, aby do bezvadné plochy terminálu musely zasahovat znovu bagry.

Důležitou součástí terminálu bude i informační systém o odjezdech a příjezdech spojů. Na displeji na příjezdu k terminálu, nebo dokonce už ve městě samotném, nebude chybět ani informace o tom, kolik volných parkovacích míst je ještě na terminálu k využití. Možná bude dokonce i rezervace místa z pohodlí domova prostřednictvím webového propojení.