„Nová komunikace“ má vzniknout pouze vyznačením okraje bývalé státní, devět metrů široké silnice vodorovným značením, které doplní svislé značky. Naproti tomu třeba s plastovými sloupky se na 1100 metrů dlouhém úseku nepočítá.

I když nepůjde o žádnou novou stavbu s potřebou zapojení zemních strojů, desítek dělníků a spousty tun materiálu, radní souhlas zatím nedali. Důvod je zřejmý: otázka ceny. Město již dokonce obdrželo cenovou nabídku od firmy, která by ráda jeho zakázku získala. Činila přes půl milionu korun. Votice ale chtějí dát šanci i jiným dodavatelům. „Budeme hledat i jiné, aby se ušetřilo,“ potvrdil starosta, který by chtěl akci realizovat ještě letos. Vše ale bude závislé na nabídkách, které město od případných zájemců získá.

I když se záměr nakonec povede, po navazující silnici II/18 půjdou chodci k nádraží znovu po krajnici silnice. Stavba chodníku u ní je ale další, zatím ještě neotevřenou kapitolou.