Budova totiž není vybavena výtahem a následný postup řešení byl v podobných případech komplikovaný.

„Takový žadatel se většinou informoval nejprve na podatelně a poté si prostřednictvím zvonku vyvolal příslušného úředníka. Ten musel sejít z prvního nebo druhého patra s veškerou agendou a v podstatě ve vestibulu imobilního žadatele informovat. Teprve po návratu do kanceláře znovu zadávat do systému získaná data. Nebylo možné následně reagovat na dodatečné otázky nebo informace," přiblížil dosavadní způsob řešení vlašimský starosta Luděk Jeništa s tím, že vedení města považuje absenci výtahu za velký problém a současný stav hodlá v nejbližší době změnit tak, aby se situace zlepšila jak pro imobilní obyvatele města, tak pro úředníky.

„My sice nějakou studii na vybudování výtahu máme, ale protože budova úřadu je celkem nestandardní, tak i řešení výtahu by bylo technicky, časově i finančně náročné. Proto chceme vyhovět imobilním klientům co nejdříve a v přízemí budovy vytvoříme klientské centrum, do něhož se z prvního patra přemístí pracoviště Czch Pointu a zároveň vytvoříme pracoviště, kde si budou moci imobilní klienti vyřídit veškerou agendu z vyšších pater," doplnil vlašimský starosta s tím, že po menších úpravách vestibulu budovy naleznou méně pohybliví či nepohybliví návštěvníci úřadu v pravé části vestibulu Czech Point, podatelnu, pracoviště pro imobilní klienty a pokladu, v levé pak čekací zónu. Do prostoru dnešní pokladny se zase přemístí pro tyto lidi dosud hůře dostupná evidence obyvatel.

„Po dobu přestavby během první poloviny října by měl být provoz úřadu omezen jen minimálně," upřesnil to, jak se změny dotknou ostatních klientů úřadu Luděk Jeništa.

KAREL CHLUMEC