„Pokud si to pacient a jeho příbuzní přejí, umožníme jim jejich virtuální schůzky pomocí různých internetových nástrojů: e-mailu, ICQ, skypu nebo třeba facebooku,“ vypočítává možnosti komunikačních kanálů Jan Dolfi, manažer komunikace a marketingu občanského sdružení Tři, které hospic provozuje.

Pro virtuální setkání si pacient zarezervuje na konkrétní datum a čas erární notebook a moderátora, to je někdo z dobrovolníků, kteří v hospici pomáhají. Ten zajišťuje připojení a také koordinuje průběh komunikace.

„Službu mohou využít rodiny nebo části rodin, které žijí ve velké vzdálenosti, v zahraničí nebo jsou sami bez možnosti za svým příbuzným často cestovat. Mohou s ním tak být ve větším kontaktu nebo ho i pomocí fotografií informovat o rodinných událostech,“ uvedl Dolfi.

Zájem o službu je ovšem zatím spíše malý. Proč? Většina pacientů má totiž notebooky vlastní. Takoví pacienti jsou potom i technicky soběstační. „Naši asistenci už pak nevyžadují,“ potvrdil Jan Dolfi s tím, že služba ale bude k dispozici i nadále.

TOMÁŠ MACHÁČEK