Zatím jen zbožným přáním vedení Votic a také Votičáků samotných, je to, aby na jejich nádraží zastavovaly rychlíky.

„Při budování koridoru se asi nemyslelo na to, že po železnici budou jezdit i lidé. Dopravní terminál v Olbramovicích není žádným terminálem. Věříme, že po dobudování celého koridoru dojde ke změně organizace železniční dopravy a že rychlíky nebo zrychlené vlaky začnou ve Voticích zastavovat,“ přeje si votický starosta Jiří Slavík. „Už nyní proto máme studii velkého parkoviště u nádraží, které by pojalo násobně více aut než to současné v Olbramovicích,“ řekl.

Votice jsou vedle Benešova a Vlašimi, jedním ze tří nejdůležitějších sídel v bývalém velkém okresu Benešov. Mají statut obce s rozšířenou působností, zastupují stát v řadě oblastí. A právě proto by si tohle město zasloužilo důstojnější místo i na železniční mapě. V současné době je to tak, že rychlíky zastavují v sousední stanici Olbramovice. A s tím se pojí řada problémů. Třeba ten, kdy votičtí motoristé odjíždějící do zaměstnání rychlíkem na Prahu nebo Tábor, nemají kde parkovat. „Neustále proto pokračujeme v jednáních o zlepšení dopravy k rychlíkům,“ potvrdil starosta Votic.

Pokud by se tento problém vyřešil, mohli by Votičáci nechat auta doma a k rychlíkům jet autobusem. Pak by jim nehrozilo ani vykradení nebo poškození aut, jak se to občas u olbramovického nádraží stává.
„Tři páry autobusů už k nádraží v Olbramovicích jezdí. Potřebovali bychom ale ještě jeden, večerní. Věřím, že se ho v rámci další integrace dopravy podaří získat,“ uvedl Jiří Slavík s tím, že v případě, že by rychlíky stavěly ve Voticích, byla by i doprava autobusem k nádraží o polovinu levnější než do vzdálenějších Olbramovic.

Hovoří se ale také o dopravě silniční. Tu mají obyvatelé města doslova před očima. Třeba tu v Táborské ulici, která bude díky novým chodníků bezpečnější i o pěší. „Pokračuje i rekonstrukce dalších ulic. O tom, kterou opravíme, jsme rozhodovali podle stavu inženýrských sítí, zvláště vodovodu,“ vysvětlil lídr votické radnice.

Radnice ušetřila například 10 milionů korun při výstavbě nové etapy skládky komunálního odpadu. Ta by měla vystačit pokrýt potřeby města na dalších deset let. Ale největší investicí procházející celým čtyřletým obdobím, je rekonstrukce kláštera sv. Františka z Assisi.

Povedlo se

Generální rekonstrukce kláštera sv. Františka z Assisi stála 50 milionů korun.

Citlivá rekonstrukce Masarykova náměstí.

Rekonstrukce městského stadionu a výstavbou in-line a také atletické dráhyZvýšení kapacity mateřské školy.

Průběžná rekonstrukce ulic podle toho, v jakém stavu tam byly inženýrské sítě, zvláště vodovod. Tím se radnice snaží zabránit ztrátám pitné vody a to se již začíná příznivě projevovat na celkové bilanci.

Výstavba nové etapy skládky komunálního odpadu. Ta by měla vystačit dalších deset let i po době, kdy už podle zákona skládkování „nebude v kurzu.“ Jeden z velkých úspěchů radnice je zvládnutí kauzy týraných koní v Jankově.

Nepovedlo se

Přecenění možností města při plánování a realizaci záměru výstavby městského biokoupaliště. Myšlenka na něj vznikla už před samotnými volbami 2014, ale zatím se ještě nezačalo ani stavět. Akce je ve fázi výběru zhotovitelské firmy.

Na území města se nachází stará ekologická zátěž - skládka nebezpečných odpadů. Město má studii, která popisuje škodliviny prosakující do okolí a také radou schválený plán likvidace. Proti stojí jen jedna okolnost - výše votického konta. Vedení města věří, že desítky milionů korun potřebných na sanaci skládky pomůže doplnit Státní fond životního prostředí.

Zastavování rychlíků a zrychlených vlaků na votickém železničním nádraží.