VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve Voticích myslí na historické dědictví i budoucnost

Votice /FOTOGALERIE/ - Ve městě na „konci okresu" se asi nejvíce mluví o dopravě. A to celé, právě končící čtyřleté volební období. Mluví se o silnicích a zejména o železnici. Ta je stále důležitější pro život města. A to přesto, že jím koleje ani neprocházejí. Železnice totiž míjí okraj souvislé městské zástavby o více než kilometr.

25.9.2018
SDÍLEJ:

Město Votice, nová radnice na Komenského náměstí.Foto: Deník / Zdeněk Kellner

Zatím jen zbožným přáním vedení Votic a také Votičáků samotných, je to, aby na jejich nádraží zastavovaly rychlíky.

„Při budování koridoru se asi nemyslelo na to, že po železnici budou jezdit i lidé. Dopravní terminál v Olbramovicích není žádným terminálem. Věříme, že po dobudování celého koridoru dojde ke změně organizace železniční dopravy a že rychlíky nebo zrychlené vlaky začnou ve Voticích zastavovat,“ přeje si votický starosta Jiří Slavík. „Už nyní proto máme studii velkého parkoviště u nádraží, které by pojalo násobně více aut než to současné v Olbramovicích,“ řekl.

Votice jsou vedle Benešova a Vlašimi, jedním ze tří nejdůležitějších sídel v bývalém velkém okresu Benešov. Mají statut obce s rozšířenou působností, zastupují stát v řadě oblastí. A právě proto by si tohle město zasloužilo důstojnější místo i na železniční mapě. V současné době je to tak, že rychlíky zastavují v sousední stanici Olbramovice. A s tím se pojí řada problémů. Třeba ten, kdy votičtí motoristé odjíždějící do zaměstnání rychlíkem na Prahu nebo Tábor, nemají kde parkovat. „Neustále proto pokračujeme v jednáních o zlepšení dopravy k rychlíkům,“ potvrdil starosta Votic.

Pokud by se tento problém vyřešil, mohli by Votičáci nechat auta doma a k rychlíkům jet autobusem. Pak by jim nehrozilo ani vykradení nebo poškození aut, jak se to občas u olbramovického nádraží stává.
„Tři páry autobusů už k nádraží v Olbramovicích jezdí. Potřebovali bychom ale ještě jeden, večerní. Věřím, že se ho v rámci další integrace dopravy podaří získat,“ uvedl Jiří Slavík s tím, že v případě, že by rychlíky stavěly ve Voticích, byla by i doprava autobusem k nádraží o polovinu levnější než do vzdálenějších Olbramovic.

Hovoří se ale také o dopravě silniční. Tu mají obyvatelé města doslova před očima. Třeba tu v Táborské ulici, která bude díky novým chodníků bezpečnější i o pěší. „Pokračuje i rekonstrukce dalších ulic. O tom, kterou opravíme, jsme rozhodovali podle stavu inženýrských sítí, zvláště vodovodu,“ vysvětlil lídr votické radnice.

Radnice ušetřila například 10 milionů korun při výstavbě nové etapy skládky komunálního odpadu. Ta by měla vystačit pokrýt potřeby města na dalších deset let. Ale největší investicí procházející celým čtyřletým obdobím, je rekonstrukce kláštera sv. Františka z Assisi.

Povedlo se

Generální rekonstrukce kláštera sv. Františka z Assisi stála 50 milionů korun.

Citlivá rekonstrukce Masarykova náměstí.

Rekonstrukce městského stadionu a výstavbou in-line a také atletické dráhyZvýšení kapacity mateřské školy.

Průběžná rekonstrukce ulic podle toho, v jakém stavu tam byly inženýrské sítě, zvláště vodovod. Tím se radnice snaží zabránit ztrátám pitné vody a to se již začíná příznivě projevovat na celkové bilanci.

Výstavba nové etapy skládky komunálního odpadu. Ta by měla vystačit dalších deset let i po době, kdy už podle zákona skládkování „nebude v kurzu.“ Jeden z velkých úspěchů radnice je zvládnutí kauzy týraných koní v Jankově.

Nepovedlo se

Přecenění možností města při plánování a realizaci záměru výstavby městského biokoupaliště. Myšlenka na něj vznikla už před samotnými volbami 2014, ale zatím se ještě nezačalo ani stavět. Akce je ve fázi výběru zhotovitelské firmy.

Na území města se nachází stará ekologická zátěž - skládka nebezpečných odpadů. Město má studii, která popisuje škodliviny prosakující do okolí a také radou schválený plán likvidace. Proti stojí jen jedna okolnost - výše votického konta. Vedení města věří, že desítky milionů korun potřebných na sanaci skládky pomůže doplnit Státní fond životního prostředí.

Zastavování rychlíků a zrychlených vlaků na votickém železničním nádraží.

Autor: Zdeněk Kellner

25.9.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Potravinářství - Potravinářství Potravinářský dělník 18 000 Kč Mlékaři obsluha pasteru do mlékárny. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Krhanice, fyzicky náročnější práce, vyučení nebo praxe v oboru výhodou. Pracoviště: František mikoláš, 257 42 Krhanice. Informace: Mikoláš František, +420 602 330 503. Obchod - Obchod Nákupčí 20 000 Kč Nákupčí Zástupce nákupčího, logistik. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: osobní ohodnocení, firemní benefity. Pracoviště: Velteko s.r.o., K Borovičkám, č.p. 1716, 258 01 Vlašim. Informace: David Chvojka, +420 724 081 252. Výroba - Výroba Strojírenští technici 13 700 Kč Obsluha strojů na balení, plnění a etiketování Obsluha strojů na balení, plnění a etiketování. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13700 kč, mzda max. 15000 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: Pracoviště Votice, Hledáme šikovné uchazeče na pozici Obsluha strojů na balení, plnění a etiketování. , Požadujeme:pracovitost a zodpovědnost - vyučení v potravinářství výhodou- potravinářský průkaz výhodou, Nabízíme: stabilní zaměstnání na HPP,možnost kariérního růstu,Příspěvek na stravování, zaměstnanecké benefity, bonusy/prémie. Kontaktovat telefonicky nebo emailem, nebo osobně na adrese Benešov, Křižíkova 2158 od 9-14 hod.. Pracoviště: Penkart s.r.o. votice - mokate czech,s.r.o., 259 01 Votice. Informace: Zuzana Laurichová, +420 732 337 762. Obchod - Obchod Vedoucí prodejny, provozu 19 500 Kč Vedoucí pracovních týmů v prodejnách Vedoucí prodejny maso uzeniny. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19500 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště Vlašim, minimálně vyučení, samostatnost, flexibilita, zkušenost s vedením kolektivu, potravinářský průkaz, základní znalost na PC. Nabízíme-dlouhodobou perspektivu v prosperující společnosti,možnost profesního růstu ,vstupní zaškolení,nevyučené v oboru zaučíme, přátelský kolektiv,nástup možný ihned. Náplň práce - vedení kolektivu, administrativa prodejny, objednávání zboží, odpovědnost za chod prodejny, příprava zboží k prodeji, prodej a nabídka zboží, obsluha zákazníků, spolupráce s vedením firmy. Stravenky 70 Kč, bonusy. První kontakt telefonicky nebo e-mailem.. Pracoviště: Zeman maso - uzeniny, a.s., vlašim, Havlíčkova, č.p. 1795, 258 01 Vlašim. Informace: Kateřina Housková, +420 703 478 182.

Jírovcová alej u zámku Lány.

Soutěží pět alejí z kraje. Přibudou?

Školáci z Pyšel v Praze.
4

Školáci z Pyšel si prohlédli výstavu Doteky státnosti

OBRAZEM: V Zapově ulici se znovu staví nový chodník

Benešov - Celková rekonstrukce chodníků v Zapově ulici vyvolává u tamních obyvatel řadu otázek. Tou základní je, proč musel být chodník postavený jen před několika lety rozbořen a nahrazován nyní novým, dlážděným. Zapova ulice totiž nepatří z pohledu chodců k nejrušnějším a ani pro turisty to není nejatraktivnější místo ve městě.

Školáci na radnici zvěděli, k čemu je dobrý starosta

Bystřice /FOTOGALERIE/ - K čemu je dobrý starosta, čím se zabývá městská rada a čím zase zastupitelstvo. Právě to zjišťovali přímo na radnici žáci bystřické základní školy. Městský úřad totiž navštívili třeťáci, jimž se na radnici věnovali starosta města Daniel Štěpánek a matrikářka Petra Leitnerová.

V Táborských kasárnách začali bourat první objekt

Benešov - První ze dvou objektů stojících na opačných koncích někdejšího seřadiště, u hlavní budovy Táborských kasáren, se začal bourat. Od středy 17. října z něj dělníci firmy, se kterou uzavřela smlouvu na demolici současná, dosluhující městská rada při své neveřejné schůzi ve středu 3. října, snímali střešní krytinu.

Autobusy mají změnit vzhled i vybavení

Střední Čechy – Kdo jezdí autobusem už nějaký ten pátek, jistě si z dětství pamatuje, jak kdysi bývala označena místa „pro invalidy“. Později se objevily snad poněkud citlivěji působící nápisy hovořící o místech vyhrazených „pro nemocné a tělesně postižené“.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT