Ten den se akce uskuteční ve Střezimíři na torzu původní železniční trati z Prahy do Vídně. Ta u nevelké obce na pomezí Benešovska, Táborska, Příbramska a Písecka zůstala zachovaná díky iniciativě místních patriotů ze Spolku Železnice Česká Sibiř poté, co byla trať přeložena v rámci budování IV. tranzitního železničního koridoru.

Střezimíř je pozoruhodným místem nejen kvůli tomu, že právě tam ležel nejvyšší bod Dráhy císaře Františka Josefa mezi Gmündem a Prahou, ale nyní zejména tím, jak tamní bojují za záchranu památky silně spojené s osudy lidí z celého okolí.

Při poslední části Léta na drezíně budou znovu jezdit tři drezíny. Úspěch celého projektu přišel i díky spolupráci s destinační společností Kraj blanických rytířů, která zajišťuje spolupráci poskytovatelů služeb cestovního ruchu v kraji pod Blaníkem.

Drezíny na ruční pohon jezdí na zhruba dvoukilometrové trati mezi Střezimíří a Meznem u dva kilometry. Z Mezna zpátky vede trať do kopce a chce to opravdu sílu a vytrvalost. Cesta i tak trvá zpravidla 45 minut.

„Cestou se turisté od průvodce dozvědí nejen zajímavosti o netradičním dopravním prostředku na němž jedou, ale i o historické trati, jejíž zvláštností je také klenutý most u Stupčic z roku 1895. Ten je nyní ale v havarijním stavu,“ připomněl Miloš Jelínek, starosta Střezimíře a také předseda spolku Železnice Česká Sibiř.

I letošní poslední hosté Léta na drezíně si mohou prohlédnout přízemí drážní budovy s výpravnou, kde podle Miloše jelínka vznikne muzeum železniční dopravy, součást budoucího železničního skanzenu ve Střezimíři.