Tohle místo se tak přidá k těm, která jsou ve špičkách špatně průjezdná a tvoří se na nich dlouhé pomalu jedoucí kolony aut. Těmi už notoricky známými jsou stoupání kolem benzinek u Pětihost. Kopeček kousek za křižovatkou na Čtyřkoly a Pyšely je den co den proklínán řidiči spěchajícími k dálnici D1 a na Prahu. V opačném směru, tedy na jih Čech, se nechvalně známým „parkovištěm“ stává v odpoledních hodinách a zejména v pátek stoupání k Tužince. Jeden a půl kilometru před Benešovem se tam ze dvou pruhů stává jeden. Kolony aut pak zasahují až k téměř sedm kilometrů vzdálené Pyšelce.

Že se dají další kolony aut čekat kvůli stavbě nové křižovatky U Topolu, je nasnadě. Ředitelství silnic a dálnic ale pro zmírnění dopadu stavby na provoz udělalo maximum. Místo, aby auta odklonilo na objízdné trasy po okreskách, vybudovalo u budoucí stavby takzvaný bypass. V kardiovaskulární chirurgii se pod tímto pojmem označuje přemostění zúženého nebo uzavřeného úseku tepny. A stejné to bude i U Topolu. Stavbu křižovatky tam motoristé obkrouží po objížďce vybudované předem po okolních polích. Kvůli stavbě pak dojde k omezení dopravy nejen v místě stavby. Rozhodnutí k tomu vydal Silniční správní úřad Benešov.

„Opatření obecné povahy spočívá v přechodné úpravě provozu na několika pozemních komunikacích,“ vysvětlil Robert Novák, odborný referent odboru dopravy MěÚ Benešov.

To mimo jiného bude znamenat změny, které řidiči poznají i na silnici II/114 u Jírovic, II/110 a III/1103 v Benešově a také v benešovské ulici Ke Stadionu. Opatření se dotkne i místní komunikace od motelu Konopiště k silnici I/3.

Stavba turbokřižovatky U Topolu má skončit letos 30. listopadu.