Plánované zdvoukolejnění železniční tratě mezi Benešovem a Voticemi udělá za několik let z bystřické stanice pouhou zastávku. Její posunutí blíže k centru města, požadované radnicí při připomínkování územního rozhodnutí, označili projektanti z technických důvodů za nereálné.
„V blízkosti nadjezdu silnice do Nesvačil chybí návazná infrastruktura, takže by takový projekt drážní úřad nepovolil. A stavba nástupiště v oblouku, kde bude kvůli zvýšení maximální rychlosti převýšení až šedesát milimetrů, není kvůli platným normám možná, takže nová nástupiště v Bystřici budou zhruba v místě těch současných,“ vysvětlil Miloš Krameš z projektové společnosti Sudop, jež plány výstavby koridoru s maximální rychlostí až 160 km/h pro Správu železniční dopravní cesty zpracovává.
K novému modernímu nástupišti ve směru do Tábora bude příchod stávajícím podjezdem silnice k Semovicím.
„V rámci rekonstrukce stanice, ve které zůstanou jen hlavní průběžné koleje, se zrekonstruuje a rozšíří viadukt, kam se vejde i chodník pro cestující i ostatní občany města,“ upřesnil projektant.
Bystřice v připomínkách dále chtěla na jižní straně města obnovit původní most přes koleje, po kterém do poloviny 80. let vedla hlavní silnice Praha – Tábor. Most byl po zprovoznění přeložky silnice I/3 v roce 1986 kvůli elektrifikaci zbourán. „Přístup k pozemkům a nemovitostem mezi tratí a hlavní silnicí bude po obslužné komunikaci okolo skládky komunálního odpadu,“ poznamenal Miloš Krameš.
Mezi Bystřicí a výhybnou Tomice, z níž se stane rovněž jen zastávka, se budoucí koridor zařízne do dvou pahorků.
„Na přeložce bude třísetosmdesátimetrový tunel a investor ještě uvažuje o jednom, který vyřeší napřímení tratě. Vytěženým materiálem se zasype a zarovná současný zářez,“ dodal projektant s tím, že kamenný most polní cesty vedoucí od silnice I/3 k Podhrázskému rybníku, jenž dráze nepatří, po zprovoznění bystřického a tomického tunelu zůstane na místě.
Na zastávce Tomice, z níž zmizí výhybky, bude bezbariérový přístup na nástupiště směr Benešov podjezdem po původní komunikaci Praha – Tábor. V sousedních Olbramovicích, kam povede zmodernizovaná dvojkolejná trať částečně po přeložce a kilometrovým raženým tunelem u Zahradnice, vyrostou dvě nástupiště s podchodem a výtahy. Zadní, ostrovní bude sloužit i pro motoráčky do Sedlčan. Na přední, blíže k výpravní budově, bude k vlakům směr Benešov přístup přímo od silnice i podchodem.
Ve Voticích, kam trať povede dvěma tunely, vzniknou také dvě nástupiště, ale s rampou. Bližší k budově bude přístupné i úrovňově.
„Při ražbě olbramovického tunelu dojde k narušení zdroje pitné vody pro obec, ale už letos na jaře se má začít s budováním nového,“ připomenul Miloš Krameš s tím, že oficiální začátek stavby dvoukolejky je červenec 2009 a dokončení říjen 2012.
„Investor se ale snaží zahájení stavby urychlit a zahájit ji už letos na podzim. Nyní se připravují smlouvy pro výkup trvale zabraných pozemků,“ konstatoval projektant Sudopu, jenž je pověřený přípravou podkladů pro stavební povolení.