Pravidelný čtenář Benešovského deníku a občasný cestující projevil obavu, jak budou jezdit vlaky do Prahy, až se bude rekonstruovat přemostění přes Sázavu.
Postupná demontáž železné konstrukce mostu přes Sázavu a jeho nahrazení spřaženou ocelobetonovou konstrukcí za zhruba 150 milionů korun se uskuteční příští rok. Nové koleje budou spolu se štěrkovým ložem uložené v jakési vaně. Práce potrvají 220 dní. Stávající lávka pro pěší při výměně východní poloviny mostu přechodně zmizí a poté ji nahradí nižší spojnice obou břehů Sázavy. Vlaky budou jezdit od zastávky Pyšely do čerčanské stanice po jedné koleji, což bude mít vzhledem k nové výhybně Pyšely minimální vliv na grafikon.

Nový most

Konstrukce trámová spřažená ocelobetonová s horní železobetonovou mostovkou se sanací spodní stavby
Počet otvorů: 6
Levá část: 15,60+32,30+32,30+32,70+32,90+16,00
Pravá část: 15,75+32,70+32,70+32,90+32,90+16,00
Traťová rychlost: 80 km/h
soupravy výkyv. skříň: 105 km/h
Zatížení: 2.třída