„V projektových dokumentacích první etapy projektu modernizace dálnice D1 je skutečně úroveň zadržení svodidel kategorie H2. Tento typ zadržení svodidel je běžně užívaný na silničních i dálničních úsecích v ČR i v dalších evropských státech a je plnohodnotný a dostačující i pro modernizovanou dálnici D1," uvedla Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic ČR.

„Bude to znít cynicky, ale slabší svodidla, zejména středová, znamená více práce pro nás," nastínil pracovník odtahové služby z regionu, jehož likvidace nehod rozměrných vozidel na dálnici živí.

I když správce dálnice považuje úroveň určených svodidel za dostatečnou, budou na dalších modernizovaných úsecích osazené masivnější svodidla kategorie H3.

Na zmíněných úsecích na Benešovsku není podle ŘSD  až do ukončení výběrových řízení podle zákona o veřejných zakázkách podmínky měnit. K úpravě technických součástí staveb může dojít až po ukončení výběrových řízení, respektive v okamžiku  modernizaci dálnice D1.

„Pokud tedy nadřízený orgán, kterým je ministerstvo dopravy, v pokročilejším stádiu realizace díla nařídí zajištění vyšší bezpečnosti, než původně plánovalo, a změní podmínky tak, že bude místo svodidel H2 požadovat svodidla typů H3 i pro první etapu modernizace dálnice D1, pak nic nebrání v jejich použití v rámci realizace díla i na těchto prvních úsecích," doplnila Nina Ledvinová z ŘSD.