Jak to tak vypadá, tak alespoň na Benešovsku by měli cestáři tímto každoročním testem projít bez větších problémů.

„Už od léta, kdy je její nákupní cena o něco nižší, jsme předzásobeni posypovou solí. Ta by nám měla vydržet na celou zimu. I když samozřejmě záleží na tom, jaká bude," uvedl Jiří Šrankota, vedoucí provozu Správy a údržby silnic pro oblast Benešov s tím, že podobně jsou na tom i s posypovou drtí. Ta čeká na své upotřebení v jejich skladech od prvního listopadu.

„To je datum, odkdy už musí být všichni cestáři bezpodmínečně připraveni na zimu," zdůraznil Šrankota.

Jelikož je ale zima s přívaly sněhové nadílky a krutými mrazy ještě stále za dveřmi, mohou cestáři pokračovat 
s pracemi letní údržby. Strhávají krajnice, čistí příkopy, opravují dopravní značky, svodidla. Někde dokonce ještě vyspravují silnice, i když to se podle slov Jiřího Šrankoty děje opravdu jen minimálně.

„Letos jsme vyjížděli v říjnu, když napadl první sníh a potom asi dvakrát, kdy byly husté mlhy a místy byla silnice namrzlá," poznamenal vedoucí benešovského provozu a zavzpomínal na loňskou zimu, která podle jeho slov začala až po novém roce. Nejhorší byl podle jeho mínění únor, kdy museli silničáři vyrážet do ulic každý den.

„Přesto jsme posypu dokupovali jenom minimum. Na většině míst si vystačili 
s předzásobením," sdělil Šrankota a dodal, že letos mají přibližně stejné zásoby jako 
v minulém roce.

Podobně jsou na tom i benešovské technické služby. Stejně jako silničáři, také oni jsou na zimu ve všech směrech připravené a i oni už mají svou letošní zimně údržbovou premiéru zdárně za sebou.

„Posypovou sůl, drť, všechno máme nakoupené a auta i lidé jsou připravení v případě potřeby vyrazit," potvrdil ředitel Technických služeb Benešov Bohumil Rataj.

„Jak napadl v říjnu první sníh, tak už jsme byli venku," dodal Rataj s tím, že zásoby posypu mají, ale ne takové, aby jim vydržely na celou zimu.
Není to kvůli špatnému odhadu, ale úmyslně. Zejména u soli. Ta je prý pro posyp vhodnější čerstvá, kdy má lepší účinek než ta, která dlouhodobě leží ve skladech.

„Jedna tuna posypové soli stojí přibližně dva tisíce korun. Stejné množství drti se dá pořídit zhruba za čtyři stovky. Jiří Šrankota, vedoucí provozu Správy a údržby silnic