Další peníze hodlá utratit Benešov pro vyřešení letitého problému – vstupu jeho obyvatel do zámeckého parku od ulice Ke Stadionu. „Chtěli bychom nechat vypracovat studii technického řešení místa pro přecházení,“ potvrdil místostarosta Benešova Roman Tichovský.

Do řešení problému se nyní zapojují kromě města také další subjekty. Například Obecně prospěšná společnost Posázaví nebo firmy, které mají přímo v Konopišti své podnikatelské zájmy. Ty by nejspíš přispěly na opravy komunikací v samotném parku. „V současnosti hledáme taková řešení, která by vyhovovala nejen správci mezinárodní silnice E55, Ředitelství silnic a dálnic, ale také dalším orgánům, například Policii České republiky,“ vysvětlil Tichovský.

Jediným viditelným přínosem schůzky představitelů kraje, Ředitelství silnic a dálnic, města Benešova a dopravní Policie ČR, o němž Benešovský deník informoval loni na podzim, je osazení dvou dopravních značek upozorňujících na nebezpečí kolize aut s přecházejícími chodci. „Místo, kde lidé vstupují na silnici by mělo být také patřičně osvětlené přídavnými lucernami,“ tvrdí Tichovský.

Zatím nejednotný názor panuje ohledně instalace vodorovného značení. Zebra sice jasně dává najevo, že místo křižují chodci, výklad zákona však není jednoznačný. „Pokud by vznikl přes rušnou silnici takový značený přechod, domnívám se, že by pro chodce bylo přecházení ještě nebezpečnější,“ kloní se k již dříve avizovaným výtkám ŘSD místostarosta Tichovský.

„Stávající legislativa není jasná. Na přechodu nemá přednost nikdo, ale vlastně všichni současně. A to je hodně špatně,“ tvrdí.

Stále však žije idea mimoúrovňového křížení chodníku a silnice. Ta by měla dostat přednost při celkovém přepracování křižovatky u Danone. Chodník by se pak nejspíš klenul nad zapuštěnou silnicí.

Určitě mnohem rychleji realizovaná a nesporně i levnější však bude varianta s umístěním semaforů. Ovládali by je tlačítkem sami chodci. „Zařízení by mělo delší, asi pětiminutovou prodlevu,“ doplnil technický údaj Tichovský.