VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTO, VIDEO: Schránku v pilíři zatím nenašli

Benešovsko - Budování koridoru přináší překvapení. Čerčanští čekají na okamžik, kdy stavbaři naleznou v mostním pilíři schránku s dokumenty z počátku 20. století. Obyvatelé Mnichovic mohou na podjezd místo přejezdu zapomenout

7.4.2009 1
SDÍLEJ:

Budování koridoru přináší překvapení. Čerčanští čekají na okamžik, kdy stavbaři naleznou v mostním pilíři schránku s dokumenty z počátku 20. stoletíFoto: Deník / Ladislav Jerie

Pokračující stavební práce na optimalizaci železniční tratě Praha – Benešov se bezprostředně dotýkají každodenního života obyvatel v okolí vznikajícího koridoru, cestujících ve vlacích i řidičů.

Schránka zazděná v pilíři mostu
Při rekonstrukci železničního mostu přes řeku Sázavu ve 30. letech minulého století ve středním pilíři zanechali stavaři poselství pro budoucí generace v podobě schránky s dobovými dokumenty i fotografiemi. Jejich následníci jí nyní zatím nenašli.
„Pravděpodobně je ukrytá ve východní části pilíře, na němž ještě jezdí vlaky. Ta přijde na řadu až v létě. Stavbaři jsou o její existenci informovaní, a jak jí objeví, předají ji čerčanské radnici,“ informoval Lumír Běhal z občanského sdružení Posázavský Pacifik, jež svou činností mapuje a veřejnosti připomíná historii železnic v Posázaví.

Autem podjezdem u Pyšelky nelze
Silnice z Čerčan do Vysoké Lhoty a Pyšel, a tím pádem i nájezd od obce na hlavní komunikaci I/3, jsou neprůjezdné. Mostaři rekonstruují severní část podjezdu u Pyšelky, nad nímž se obměňuje i štěrkové lože a kolejová pole. Zároveň upraví nástupiště na zastávce. Druhá část přemostění přes silnici III/1095 se podrobí ozdravné kůře souběžně s demontáží východní části příhradového mostu přes řeku.
Pokračující demolice západní části jeho konstrukce omezuje průchod chodců i jízdu vozidel po pravobřežní komunikaci. Lávka přes Sázavu pro pěší je zatím ještě otevřená. Její definitivní konec je naplánovaný na začátek léta, kdy si při podplouvání zbytků železničního mostu budou muset vodáci přibalit do lodě notnou dávku ostražitosti.

Ve stanici zůstaly jen dvě koleje
Provozuschopné jsou nyní na čerčanském nádraží jen dvě dopravní koleje nejblíže u výpravní budovy, takže z posázavského železničního uzlu s křížením tří tratí je dočasně výhybna. Zbývající část kolejiště je vytrhaná a postupně ho nahradí ostrovní nástupiště s přístupem pro cestující podchodem i nově položená kolejová pole. Pak přijdou na řadu zbývající dvě koleje u budovy.

Mnichovický viadukt zůstává na papíře
Stálí i příležitostní obyvatelé mnichovické části Božkov, kde trvale žije zhruba 400 lidí a jejich počet se o víkendech zdvojnásobuje, se podjezdu pod opravovanou tratí v dohledné době nedočkají. Nově instalované přejezdové zabezpečovací zařízení s automatickými závorami a výstražnými světly na úrovňovém přejezdu místní komunikace, jež nahradilo zastaralé ručně ovládané závory obsluhované z blízkého hradla, plně postačuje uvažované maximální rychlosti vlakových souprav.
Původní projekt stavby koridoru mimoúrovňové křížení silnice a drážního tělesa předpokládal, ale neexistující změna územního plánu města Mnichovice záměr zmrazila.
„Při posledním kontrolním dni 11. března zástupci Správy železniční dopravní cesty potvrdili, že viadukt nebude,“ posteskl si starosta Petr Schneider. „Pro dráhu by bylo prospěšnější, aby silnice vedla pod tratí. Nejbezpečnější železniční přejezd je žádný,“ konstatoval Pavel Halla se SŽDC s tím, že investor se bez schváleného územního plánu do stavby podjezdu pouštět nemůže, a normy striktně vyžadují nadjezdy či podjezdy u tratí s vysokými rychlostmi, jež u Mnichovic nebudou.

Horký brambor
Administrativní kolize vznikla na podzim roku 2006. Končící městské zastupitelstvo pár dní před komunálními volbami odsouhlasilo změnu se zapracovaným podjezdem a přeložkou silnice.
Kvůli formálním nedostatkům usnesení o změně územního plánu podali protest dva lidé z Mnichovic a následně ministerstvo pro místní rozvoj doporučilo usnesení zrušit, což nově zvolené zastupitelstvo učinilo.
„Dráha zatím mohla podjezd v rámci stavby za několik miliard korun vybudovat a město by po čase, po schválení změny územního plánu, silnici přeložila,“ nastínil starosta Mnichovic s tím, že s odkoupením potřebných pozemků by nebyl problém. „Provozovna Snaha je v likvidaci a přemístění truhlárny je z devadesáti procent domluvené. Ale dráha chtěla desetimilionovou spoluúčast, což nám rozpočet neumožňuje. Jeden milion by se našel, ale ne taková částka,“ dodal Petr Schneider.
„Nemůžeme investovat peníze z evropských fondů určených na rekonstrukci tratě do cizího majetku, což by při stavbě komunikace nastalo při zemních pracích i finálním asfaltování. To bychom se dostali do konfliktu s Nejvyšším kontrolním úřadem. Ale dalšímu jednání s městem se nebráníme,“ argumentoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty.
„Úrovňový přejezd, i když rozhledově i technicky splňuje normy, utlumuje Božkov jako rozvojovou lokalitu,“ vytáhl komunální argument mnichovický starosta. „Problém je na straně dráhy,“ dodal.
„Příčina problému, že nebude podjezd, je na straně města,“ oponoval Pavel Halla ze SŽDC.


Autor: Ladislav Jerie

7.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Bankovnictví a finanční služby - Bankovnictví a finanční služby Finanční poradce 20 000 Kč

Finanční poradci specialisté Osobní bankéř/ka - Vlašim. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu: Komenského 1862, Vlašim, Kontakt: Dagmar Beerová Bc., tel.: +420 725 700 971, e-mail: dagmar.beerova@moneta.cz, , Osobní bankéř/ka – Vlašim, Nemáte pracovní zkušenosti? Nevadí. Už nějaké máte? Skvěle! Staňte se odborníkem na finance, který dokáže poradit. U nás dostanete příležitost ať už jste čerstvě po škole nebo je Vám třeba přes 50. A hlavně, pro dobré prodejce máme dobrou odměnu., , U NÁS BUDETE, Pečovat o naše klienty, radit jim při výběru a prodávat naše produkty a služby na obchodním místě, Telefonicky zajišťovat servis našim klientům, Pracovat s bankovními systémy a aplikacemi, Připravovat potřebné dokumenty , Sdílet své zkušenosti s kolegy, , BEZ ČEHO SE NEOBEJDETE, Minimálně SŠ vzdělání s maturitou, Znalosti práce na počítači, Předložení výpisu z rejstříku trestů při nástupu, , CO VÁM NABÍDNEME, Rozmanité benefity – sami si zvolíte na co Vám přispějeme (může to být příspěvek na stravování, penzijní pojištění, volnočasové aktivity a mnoho dalšího), Kromě pěti dalších dní dovolené nad rámec zákona i další dny volna navíc, třeba když se necítíte fit , Příležitost k růstu s možností vypracování se na manažera nebo specialistu, Podporu ve Vašem vzdělávání od prvního dne, , Pozn. Výše finančního ohodnocení se odvíjí od plnění plánů a délky úvazku. Pracoviště: Moneta money bank, a.s. - vlašim, komenského 1862, Komenského, č.p. 1862, 258 01 Vlašim. Informace: Dagmar Beerová, +420 725 700 971.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Zdravotnický záchranář 26 000 Kč

Zdravotničtí záchranáři Zdravotnický záchranář na oddělení chirurgie JIP a ARO. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 26000 kč, mzda max. 38000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Hledáme zdravotnické záchranáře na chirurgii JIP (nejlépe s osvědčením). Směnný provoz. Nabízíme:- adekvátní finanční ohodnocení s ohledem na praxi ve zdravotnictví , - náborový příspěvek - týden dovolené navíc - firemní stravování- příspěvek na bydlení , - možnost zajištění ubytování s příspěvkem na bydlení- penzijní připojištění po 1 roce práce , - zvýhodněné firemní jesle- 2 dny zdravotního volna- podporu vzdělávání- další firemní benefity. Pracoviště: Nemocnice rudolfa a stefanie benešov, a.s., nemocnice středočeského kraje, Máchova, č.p. 400, 256 01 Benešov u Prahy. Informace: Petra Zbořilová, +420 317 756 554.

Služby - Služby Uklízeč, uklízečka 15 000 Kč

Uklízeči a pomocníci v ubytovacích a vzdělávacích zařízeních Uklízeč/ka v ubytovacím zařízení. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Pracoviště: Tvoršovice, Úklid hotelových pokojů a společenský prostorů. První kontakt e-mailem.. Pracoviště: Golf konopiště a.s., 256 01 Benešov u Prahy. Informace: Milan Sojka/ MUDr. Stanislav Beran, .

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 15 000 Kč

Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) zedník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště Chotýšany, První kontakt telefonicky nebo e-mailem.. Pracoviště: Morado chotýšany s.r.o., 257 28 Chotýšany. Informace: Markéta Králová, +420 317 850 900.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
5

Klíšťata netrápí lidi ve všech regionech stejně

Videosouhrn 18. června 2018

Rozšířená realita v žaláři a dobře skrytá marihuana pro Poláky: videa dne

OBRAZEM: Vlašimské koupaliště má nové sprchy

Vlašim - Poprvé v historii se návštěvníci vlašimského koupaliště Na Lukách sprchují teplou vodou. Do nové sezóny vstoupilo zařízení s novými sprchami a umývárnami v prostorách převlékáren. Zároveň provozovatelé investovali do nových dřevěných roštů určených k odpočinku. 

Cestování vlakem podpoří stamiliony korun

Střední Čechy – Stamiliony, nad nimiž se nezasvěcenému málem zatají dech, podpoří osobní dopravu na železnici. Pro letošní rok se částka ve středních Čechách téměř blíží dvěma miliardám korun. Vyplynulo to z jednání středočeských radních, kteří v pondělí schvalovali rozpočtové opatření k zapojení účelové dotace ministerstva dopravy na úhradu prokazatelné ztráty ve veřejné drážní osobní dopravě v roce 2018. Přes kraj tak stát posílá Českým drahám téměř 503 milionů korun; přesně to dělá 502 692 251 Kč.

KRÁTCE: minikoncert v Pyšelech, dobročinná akademie či uzavírka silnice

Benešovsko - Přinášíme vám krátké zprávy z regionu. 

OBRAZEM: Opravují ohradní zeď v Týnci nad Sázavou

Týnec nad Sázavou - V těchto dnech pobíhají kameníci se sbíječkou v ruce kolem fary v Týnci nad Sázavou. Zeď, která ji ohraničuje, bude mít nové spáry a budou vyměněny vrchní cihly.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT