Měřič rychlosti se světelným displejem ukazujícím okamžitou rychlost přijíždějícího vozidla měl, kromě preventivní funkce v ulicích Černoleská, Čechova nebo Nová Pražská, také skrytý význam. Každý den spočítal, kolik motorových vozidel v obou směrech měřeným úsekem projede.
„Ta čísla jsou překvapující. Nečekal jsem, že těch aut bude tolik,“ konstatoval Vladislav Janák, velitel městské policie, který statistiku z radaru po vyhodnocení předá ostatním odborům radnice jako podklad pro případná další opatření.
V Čechově ulici bylo měřící zařízení instalované v blízkosti okresního policejní ředitelství v provozu 41 dní. Za tu dobu zde v obou směrech projelo téměř 100 tisíc vozidel (97 846), což představuje denní průměr včetně prázdninových dní, kdy provoz poklesl zhruba o čtvrtinu, téměř 2500 aut.
Rychlost v měřeném úseku dodržovalo průměrně 85 % řidičů. Těch, kteří viděli světelný displej, bylo pochopitelně více. Nejvzorněji se jezdilo první čtyři dny po instalaci radaru a ze dnů v týdnu kralovalo úterý. Naopak nejrychleji motoristé projížděli Čechovou ulicí v sobotu či v neděli, kdy sedm z nich dokonce překročili 100 km/h. Podle odborníků totiž ukazatel rychlosti svádí některé týpky k závodění, komu se objeví vyšší číslice.
Obdobně se řidiči chovali v Černoleské ulici. „Tam mne počet vozidel překvapil nejvíce,“ uvedl velitel městské policie. Pomaleji jezdily v prvních dnech a k pohodovým patřilo zpravidla rovněž úterý. V lokalitě, kterou za pouhých třináct dní na začátku srpna projelo celkem 57 859 vozidel, což představuje denní průměr téměř čtyři a půl tisíce aut v obou směrech, se rovněž nejrychleji projíždělo o víkendech.
V ulici Nová Pražská vydržel radar pouhý den, protože ho neznámé nákladní auto korbou urazilo. Přesto stihl zaznamenat, že povolenou padesátku nedodržely pouhá čtyři procenta motoristů, kterých zde projelo skoro čtyři tisíce.