Navíc, tahle nyní klasická křižovatka ve tvaru T, má ještě jednu, relativně nevýznamnou odbočku k benešovské sokolovně. A právě vjíždění tam, ale zejména vyjíždění odtud, je pro řadu motoristů doslova prubířským kamenem. Motoristé totiž musejí dát přednost vozidlům přijíždějícím z ostatních tří směrů a navíc musí být pozorní, aby neporazili pěší, často děti z nedaleké školy, na chodníku. Právě proto dojde k rekonstrukci křižovatky.

„Nová úprava křižovatky bude kruhová. Kruhová křižovatka je jeden z nejbezpečnějších způsobů řešení,“ připomněla Helena Kaňková, vedoucí Odboru rozvoje města a správy majetku Městského úřadu Benešov.

Na změnu křižovatky se proto těší nejeden motorista. Třeba také třiatřicetiletý Jaroslav. Ten sice do Benešova nemusí denně dojíždět za prací, ale křižovatku, i úskalí jejího průjezdu, zná velice dobře. „Poměrně často si s přáteli jezdíme zahrát kuželky a vyjíždění na silnici od kuželny, je i večer, kdy už nejezdí tolik aut, docela složité. Na silnici se sjíždí z chodníku, který je nad povrchem vozovky dost vysoko. Kvůli provozu je potřeba vyjet trochu svižně, ale to moc, obzvlášť, když je v autě víc lidí, nejde. Musí se proto jet pomalu a opatrně, jinak se může poškodit podvozek,“ připomněl mladý muž.

To všechno, co vyjmenoval motorista z nedalekého Týnce, by měl změnit právě nový kruhák. Jeho stavba bude úzce souviset nejen s chystaným dopravním terminálem, ale i s rekonstrukcí Tyršovy ulice.  „Už jsme kvůli tomu měli se Středočeským krajem, který je investorem stavby křižovatky, koordinační schůzku,“ připomněla Helena Kaňková.

Při ní město investora přesvědčovalo a přesvědčilo o tom, že je potřeba do stavby zahrnout také přechod pro chodce, který je na silnici směrem k nadjezdu železnice. A protože se jednání zdařilo, upraví kraj také zebru podle současných norem. Bude osvětlená s náběhy, které nebudou na překážku imobilním. Povrch zase pomůže svým reliéfem v orientaci slabozrakým.

V současné době kraj podle benešovské úřednice už dokončuje projektovou dokumentaci, v níž bude zahrnutý i zmiňovaný přechod pro pěší.

Velice důležitou okolností stavby nové kruhové křižovatky, je už zmiňovaná koordinace prací. V současné době totiž probíhá v režii města rekonstrukce Tyršovy ulice. Pokud by kraj spustil přestavbu křižovatky bez ohledu na stav prací v Tyršově ulici, respektive dříve, než tam bude hotovo, hrozilo by, že se z tohoto místa stane v určitých obdobích dne, doslova parkoviště.

„Důležitá bude i koordinace se stavbou terminálu. V tomto místě města musí totiž zůstat zachovaný průjezd,“ potvrdila Helena Kaňková s tím, že není možné, aby se autobusy, které běžně přijíždějí na nádraží ze směru od sokolovny, dostávali na místo jakousi okružní jízdou přes celé město. „Tuhle možnost jsme vyloučili,“ dodala benešovská úřednice s tím, že by byla ráda, kdyby přestavba křižovatka začala ještě letos.