Po trati číslo 220 tak nemohly projíždět jak rychlíky na lince R17, tak osobní vlaky S90 (spojující stanici Benešov u Prahy přes Olbramovice, Votice a Mezno s Táborem). České dráhy mezi Benešovem a Táborem nasadily celkem osm náhradních autobusů; Pražská integrovaná doprava také cestujícím doporučila využít pro jízdy mezi Benešovem a Voticemi běžné autobusové linky číslo 401 (tu případně až do Tábora) a 452. Správa železnic předpokládá, že by opravy mohly být dokončeny před polednem. Vanda Rajnochová z centrály Českých drah Deníku řekla, že návrat k běžnému provozu na trati se očekává kolem 14. hodiny.

Že má závada souvislost s noční bouřkou, je podle slov Dušana Gavendy z centrály Správy železnic pravděpodobné, nicméně před došetřením události ještě tento vliv nelze potvrdit s určitostí. K maléru došlo ve 4.45, kdy osobní vlak strhl trakční vedení. Vlak pak byl z místa odtažen, aby cestující mohli přestoupit na jinou dopravu. „Škoda na lokomotivě je předběžně odhadnuta na 150 tisíc korun; na vedení ještě není vyčíslena,“ řekl Gavenda Deníku.

V souvislosti s řáděním bouřky přišli na Benešovsku o dodávky elektřiny také běžní odběratelé. Podle informací mluvčí Skupiny ČEZ Soni Holingerové bylo právě Benešovsko společně s Mělnickem či Klatovskem v Plzeňském kraji oblastí, kde kvůli dopadům silné bouřce museli technici opravovat největší množství poruch. Bez elektřiny zůstaly tisíce domácností.