„Pobočka Pošty Partner je plnohodnotná provozovna, která poskytuje základní poštovní služby. To znamená, že například přijímá i vydává obyčejné či doporučené vnitrostátní i zahraniční zásilky nebo balíky, nabízí veškeré peněžní služby nebo třeba prodává poštovní ceniny," uvedla loni, krátce po zahájení provozu pošty Partner starostka Soutic Alena Exnerová.

Teď se nejen Souticím, ale například i Smilkovu či Českému Šternberku, který začal provozovat loni v červnu, stejně jako Soutice Poštu Partner v budově úřadu městyse, blýská na lepší časy. Samosprávám i České poště totiž záleží na tom, aby poštovní služby byly dostupné v celém území. Proto na základě podnětů měst a obcí dochází od letošního září k upravě motivačního a sankčního systému, který souvisí s Poštou Partner.

„Podstatou tohoto projektu je změna poboček České pošty na franšízy. Díky dohodě představitelů měst a obcí s vedením České pošty se rovněž zjednoduší smluvní dokumenty, které s projektem souvisí," vysvětlila Štěpánka Filipová ze Svazu měst a obcí České republiky s tím, že provozovatelé Pošty Partner budou mít možnost nově v rámci poštovních služeb prodávat dálniční známky, podávat daňové složenky pro daň z nemovitosti, prodávat losy či nabízet dobíjení mobilů.

„S novými partnery jsme připraveni okamžitě uzavírat smlouvy v nové podobě a současně dle nových pravidel změnit smluvní vztahy uzavřené dříve," řekl Martin Elkán, generální ředitel České pošty.

Ta počítá s tím, že se jejích 2500 poboček ze stávajících 3200 převede na Poštu Partner. A to do roku 2025. Ke konci loňského roku bylo celkem 129 zasmluvněných Pošt Partner, původní plán pro rok 2015 počítal se šedesáti. Ten byl překonán o 12 uzavřených smluv. Na začátku letošního srpna existovalo celkem 189 Pošt Partner, z toho asi polovinu provozují přímo obce.