Převod je de facto začátkem realizace nápadu na využití drážního tělesa, které díky stavbě IV. železničního koridoru a napřímení trati, zůstane bez využití.

„Financována bude stavba ze státních prostředků a o část se podělí také obce, na jejichž území cyklostezka povede, tedy Votice a Olbramovice,“ potvrdil votický starosta.

Pomoci s financováním chce také Středočeský kraj. Podle návrhu jeho radních, by se kraj měl spolupodílet na úhradě nákladů projektové dokumentace. Ta má stát kolem 1,5 milionu korun a kraj by mohl zaplatit téměř polovinu.

„Mikroregionu Voticko chceme na dokumentaci poskytnout dotaci 700 tisíc korun. Obce by pak uhradily 847 tisíc korun,“ uvedl krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl.

Konečné rozhodnutí o tom, zda kraj mikroregionu pomůže, však budou mít jeho zastupitelé.

V současné době už se připravuje vydání územního rozhodnutí pro část cyklostezky z Votic do Olbramovic. Pak, nejspíš na podzim letošního roku, by mohl mikroregion požádal o dotaci na samotnou stavbu. Poté by se mohlo začít skutečně budovat.

Cyklostezka by však neměla skončit jen trasou mezi Voticemi a Olbramovicemi. Podle starosty Jiřího Slavíka by měla nakonec měřit více než oněch prvních zhruba pět kilometrů.

„Máme studii, kterou podporuje také město Bystřice. Ta zavádí cyklostezku až do centra Bystřice. A pokud dojde k dohodě, mohla by vést třeba až do Konopiště a Benešova,“ dodal starosta Votic Jiří Slavík.