Na vině dlouhých pomalu jedoucích kolon ale není samotné uspořádání silnice, nýbrž velký provoz, který zúžení dvou pruhů do jednoho není schopné pohltit. Vyšší bezpečnost, ale nikoliv zrychlení nepřináší ani velké okružní křižovatky před Benešovem. Jedna je v místě, jemuž se kvůli tamnímu mohutnému stromu říkalo U topolu, druhá pak na severním předměstí. Zpomalení vlivem zúžení silnice ze dvou pruhů do jednoho začíná ve směru od Prahy v Tužince, zhruba jeden a půl kilometru před zmiňovanou severní okružní křižovatkou. Obdobné to je i z opačného směru od Tábora.

Středisko výchovné péče mají od roku 2020 také v sousedním okresním městě, Táboře.
Agresivita dětí roste, Benešov otevře středisko výchovné péče

Po silnici I/3 okolo Benešova projíždí každý den kolem dvaceti tisíc aut. V současné době, kdy v benešovské ulici Červené Vršky vzniká další okružní křižovatka, není silnice průjezdná. Auta, jejichž řidiči potřebují najet na silnici I/3 ve směru na Prahu, tak musejí projet Máchovou ulicí směrem na Týnec nad Sázavou. Kvůli hustému provozu vozidla často stojí až v Hodějovského ulici u podchodu. Tato kolona se tvoří především proto, že není jednoduché najet na silnici I/3 u rozvodny na okraji města.

Situace by se měla zlepšit už příští měsíc, kdy by měla být zprovozněna okružní křižovatka na silnici v ulici Červené Vršky.