„Dostaly jsme jednání rady do jasných časových mantinelů, při nichž rada projednává až osmdesát materiálů. Chceme, aby byly připraveny na sto procent a aby se kvůli případným zpožděním nedostávali do stresu úředníci při jejich zpracovávání ani radní. Oddělili jsme proto agendu rady a zastupitelstva a sloučili je do jednoho košíku," vysvětlil starosta důvod přesunů ve své kanceláři s tím, že tuto agendu, práci pro dvě síly, řešila dříve především Martina Štěpánková. Ale to jí také zůstalo.


„Nyní to má v gesci samostatně. A aby ji nerušily telefonáty ani časté návštěvy, které chodí za mnou nebo tajemnicí, sedí na jiném místě. Takže na svou práci má klid," řekl starosta a potvrdil ještě, že úřednici zůstal zachovaný její plat.


Podle tajemnice Městského úřadu Benešov Miluše Stibůrkové se jedná se o opatření, které má zefektivnit práci kanceláře starosty směrem k občanům, zastupitelům i radním.


„Vedení města totiž z radnice vyjíždí velmi často k jednáním mimo kancelář a s tím se v tam musela řešit i řada následných úkonů," připomněla tajemnice organizační proměnu kanceláře starosty.

Místo Martiny Štěpánkové pak práci v kanceláři starosty dočasně zastává Soňa Vanhoecke. I ta se ale od června vrátí do „svého" původního odboru vnitřních věcí, k informatikům.


Místo uvolní pro novou šéfovou kanceláře starosty Benešova, která vzešla z výběrového řízení na zmiňovaný post.


„Nechtěl bych, aby to vypadalo, že se kancelář starosty nafukuje," řekl Petr Hostek a připomněl, že úřad už opustila jedna úřednice.
Ono zefektivněné práce kanceláře starosty, o němž hovořila tajemnice Miluše Stibůrková, přijde podle Petra Hostka proto, že úkoly související s agendou kanceláře prvního muže radnice, už nebude vykonávat více lidí, ale pouze konkrétní pracovníci.


„Jim jsme přiřadili konkrétní pracovní náplň. Zamezili jsme tomu, aby tady byli, řečeno fotbalovou terminologií libera, použitelná úplně na vše," dodal starosta Benešova Petr Hostek.