Tam se stavební práce v pravém jízdním pásu zastavily počátkem září. Ale nikoliv všechny. Dál pokračují na mostě přes Sázavu u Hvězdonic.

„Momentálně se zde pracuje na dokončení rekonstrukce poloviny v levém jízdním pásu směrem na Prahu. A rovněž se pracuje na dokončení předmostí z obou stran. Dokončuji se krajnice, pracuje se na výstavbě nové protihlukové stěny a práce rovněž pokračuji na dolní stavbě mostu,“ sdělil Martin Buček z ŘSD.

Uvedení do provozu i této části plánuje ŘSD na 29. listopadu. V příštím roce se tam stavaři vrátí a zmodernizují celý zbytek levého jízdního pásu na Prahu. Hotovo by mělo být nejpozději v říjnu 2021.

Podle Martina Bučka bude posledním místem k rekonstrukci v tomto úseku most Šmejkalka z roku 1940. V současnosti tam již probíhají zajišťovací a přípravné práce.

„Pokud vše půjde podle našich předpokladů, se samotnou rekonstrukcí začneme v roce 2022 a hotovo by mělo být koncem roku 2023.V průběhu rekonstrukce se bude jezdit vždy po jedné polovině,“ dodal Martin Buček s tím, že na všech pěti úsecích, na kterých se doposud pracuje, budou práce ukončeny s koncem listopadu.

Jedinou výjimkou je úsek mezi Koberovicemi a Humpolcem na Vysočině, kde nastalo zpoždění u mostu, protože se měnilo technické řešení výstavby. Na tomto mostě by se mělo pracovat do 6.12. Modernizace y tak žádným způsobem neměla omezovat průběh zimní údržby této klíčové, nejstarší české dálniční tepny.