Model T 148 slouží spolehlivě i nyní, i když ho kopřivnická továrna Tatra vyráběla v letech 1969 až 1982 a do světa odtud odjelo neuvěřitelných téměř 114 tisíc vozů různých provedení, například i pro montáž vysokozdvižné plošiny.

Ulicemi Sázavy se Tatra nevydala „po svých“, ale odjela na podvalníku za tahačem Scania. Vůz v typických hasičských barvách jel do stanice technické kontroly, aby mohl dál sloužit k ochraně majetku sklářů.

Cvičení hasičů v klášteře v Sázavě.
OBRAZEM: Hasiči nacvičovali zákrok při mimořádné události v sázavském klášteře

Profesionální sbor hasičů píše v sázavské továrně historii od roku 1972, kdy pohotovost u své techniky drželo na čtyřech směnách po čtyřech hasičích, jimž šéfoval jediný velitel.

Při konkurzu na firmu, s nímž se sklárna potýkala před čtrnácti lety, byl ale podnikový hasičský sbor zrušen a v současnosti nad bezpečností bdí pětičlenná požární hlídka.