V benešovském regionu jezdily tyto lokomotivy v čele osobních i nákladních vlaků na obou částech dolního i horního Posázaví. Na přelomu tisíciletí nastal jejich ústup a náhrada za modernější motorové vozy. Tyto lokomotivy jezdily v čele víkendových vlaků. Postupně i na víkendové vlaky se dostala modernější lokomotiva Brejlovec řady 754.

Motorový vlak. Ilustrační foto.
Bude hádka na nádraží? Ze středočeských lokálek se stává předvolební téma

Zamračeným zůstal jeden pár vlaků 9057, který jezdil v 9.23 hodin z Prahy hl. n. přes Vrané nad Vltavou do Čerčan, a vlak 9066 v 15.38 hodin z Čerčan přes Vrané nad Vltavou zpět do Prahy hl. n.. Na čele patrových modernizovaných vozů se představuje vždy jedna ze dvou provozních Zamračených, o které se s láskou starají ve vršovickém depu v Praze.

Občané Benešovska mohou při jízdě zavzpomínat na dobu, kdy tyto lokomotivy jezdily po tratích našeho regionu denně.

Vít Mareš