Jejich nabídky nemusí být pro zákazníka vždy výhodné. Snaha uzavřít obchod často vykazuje i určitý stupeň agresivního a nemorálního jednání. Čtyřčlenná skupinky obchodníků – pěšáků zastupujících firmu s molekulou kyslíku v názvu, operovala poslední čtyři dny také ve Vlašimi. Recept firemních dealerů je vždy jednoduchý, vyzkoušený a účinný. Oslovovat nakupující před supermarkety, a zahrnout je v příslušné kadenci velkým množstvím zaručeně výhodných informací.
„My se snažíme našeho klienta chránit, proto jsme zřídili bezplatnou linku, na které si mohou lidé při pochybnostech pouličního prodejce ověřit,“ tvrdí mluvčí Telefonicky 0ą Martin Žabka.
Doklad, který pouliční prodejce zastupující firmu opravňuje k prodeji, ale neupřesnil ani po urgenci. Takzvaná bezpečnostní linka je na stránkách operátora důmyslně ukryta a nalezne ji jen zdatný a trpělivý zákazník s přístupem k internetu.
Vlašimská čtveřice obchodníků kyslíkového operátora sebevědomě oslovovala kolemjdoucí, ale ověření totožnosti se bránila. „Musím se zeptat ve firmě,“ řekl vedoucí čtveřice a odmítl sdělit své iniciály a předal pouze jméno manažera. „Manažeři se ale v naší databázi nenacházejí, tam máme pouze přímé prodejce, a ještě jen z naší firmy,“ sdělil hlas na bezpečnostní lince.
Zákazníky ve Vlašimi, stejně jako ve většině případů jinde, však oslovují smluvní partneři mobilních operátorů z najatých firem, takže jejich ověřování je problematické. „Obchodník je povinen předložit průkaz s evidenčním číslem, fotografií a dalšími údaji. Jestliže tak neučiní ani na požádání, je lepší rozhovor ukončit a rozhodně nic nepodepisovat. Pokud se v takovém případě obrátíte na policii, není to chyba,“ dodává Martin Žabka.
Oslovený manažer vlašimské čtveřice obchodníků v jejich jednání nic špatného nespatřuje. „Přímý prodej takhle funguje všude na světě, to je úplně normální,“ míní říká Radek Machander ze společnosti Save Max. Připouští však, že u jednotlivců může dojít za určitých podmínek k selhání. „Chyba v komunikaci může nastat, tyto případy následně řešíme“ dodává firemní manažer s tím, že prodejci jejich firmy ve jménu ochrany klienta mají mimo prodejny zákaz uzavírat smlouvy s lidmi nad šedesát let a v každém případě zákazníky kontaktuje a údaje ověřuje následně ještě operátorka z klientského centra. To ale zdaleka není běžná praxe všech mobilních operátorů. A operátorky zákaznického centra navíc shodně potvrzují časté stížnosti zákazníků na pochybné jednání dealerů.
„Zazvonili mi u dveří, nečekala jsem to, byli tři a zahrnuli mě spoustou informací. Přesvědčovali o výhodnosti změny, až jsem podlehla,“ uvádí nepříjemnou zkušenost s T-Mobilem jednasedmdesátiletá paní Alena z Benešovska a dodává, že vrátit původní stav dalo velkou práci, stálo hodně peněz a trvalo dva měsíce.
annonce
Pracovník/ice v sociálních službách, 19 090 Kč
Zedníci, 30 000 Kč
Zástupkyně/ce vedoucí výroby, 25 000 Kč
Specialista/ka logistiky, 35 000 Kč
Autoelektrikář/ka, 40 000 Kč
Recepční (hotel & spa) - Hotel Akademie Naháč, 29 000 Kč
Řidiči zdravotnické dopravní služby, 28 000 Kč
Strojník/ice, 39 500 Kč
Podat inzerát
cars
Opel Astra první majitel, koupeno v CZ, v záruce
Opel Insignia první majitel
Opel Corsa první majitel, servisní knížka, koupeno v I
Opel Astra první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
Opel Zafira první majitel, servisní knížka, koupeno v D, v záruce
Opel Corsa
Opel Astra nové vozidlo, servisní knížka, koupeno v CZ, v záruce
Opel Movano první majitel
Prodat auto
tipcars
Škoda Scala 1.0 TSI 81 kW M6° Monte Carlo
Škoda Octavia 1.6 TDI 85kW M5° Style Extra S
Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW M6° Ambition
Škoda Fabia 1.0 TSI 70 kW M5° Style Plus
Škoda Fabia 1.0 TSI 70 kW M5° Ambition Plu
Škoda Fabia 1.0 TSI 70kW M5° Style Plus
Škoda Octavia 1.6 TDI 85kW M5° Style
Škoda Kamiq 1.5 TSI 110 kW M6°Ambition Ext
Prodat auto