Lidé, kteří se chystají na tradiční oslavu Velikonoc, nechtěli nic nechat náhodě a snažili se zásobit dostatkem potravin na celé velikonoční svátky. V některých chvílích tak bylo obtížné najít na parkovištích před supermarkety volné místo k zaparkování a také u pokladen se místy tvořily fronty. Jeden den uzavřených obchodů tak paradoxně znamenal větší kumulaci lidí, než kdyby se nakupující rozprostřeli do více dnů.

Dodržet během nákupu dvoumetrové rozestupy a patnáct metrů čtverečných na osobu bylo přáním z říše snů, ale zakryté dýchací cesty měli všichni, kteří do prodejen vstoupili. Část nakupujících s úlevou po opuštění prodejních prostor respirátory sundala zcela nebo alespoň posunulo tak, aby se jim dostalo více kyslíku. Zajímavým zjištěním bylo, že zelenočtvrteční nákupy se ve velké většině staly doménou mužů.

Karel Chlumec