„Výluka na trati Praha - České Budějovice si vyžádá také několik změn v jízdních řádech,“ upozornil Lukáš Kubát, mluvčí Českých drah. Vlaky dálkové dopravy nahradí České dráhy autobusy v úseku Olbramovice - Chotoviny. Místo regionálních vlaků pojedou autobusy také v úseku Benešov - Tábor.

„Po ukončení výluky se cestující mohou těšit na zkrácení jízdních dob a plynulejší jízdu,“ slibuje mluvčí Českých drah. Po nové trati pojedou vlaky už v prvním prázdninovém dni. Definitivně tak skončí 150 let dlouhá historie původní trati s nejvyšším bodem ve Střezimíři.

Výstavba železničního koridoru má přinést možnost zvýšení rychlosti vlaků až na 200 kilometrů za hodinu. Toho však budou schopny pouze vlaky sestavené z vagonů vybavených aktivním naklápěním skříní. Takto je v současné době v Česku vybavena pouze souprava Pendolino. I ta má ovšem povolenou maximální rychlost pouze 160 kilometrů za hodinu.