Práci sbíječek si vyžádal projekt obchvatu, který nepočítá v těchto místech s vedením silnice po povrchu, ale v zahloubeném úvozu. I proto investor, Ředitelství silnic a dálnic, přizval na stavbu pro jistotu také archeology. „Právě teď se na obchvatu odehrávají zejména zemní práce na přípravu území v hlavní trase,“ potvrdil Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

Při uvedené činnosti zemní stroje odstraňují pařezy a další překážky a i když už sbíječky lámou skálu, stále probíhá i skrývka ornice.

Stavba obchvatu začala 12. dubna a trvat by měla do března 2023. Obchvat je dlouhý 3420 metrů a náklady na jeho stavbu se blíží ke 321 milionu korun. Součástí stavby budou také tři mosty, mimoúrovňová křižovatka, podchod pro pěší a dvě protihlukové stěny o celkové délce 1200 metrů.