Původní křižovatka frekventovaných silnic II. třídy číslo 112 a 125, tedy hlavních tahů na Benešov a spojnice od dálnice D1 na Mladou Vožici (a dále na Tábor), byla pro řidiče noční můrou. Hlavně ve špičkách odbočení doleva ve směru od Benešova; na Kladruby a dále k D1! Kolony se však mají stát jen vzpomínkou. Stavba za 20 milionů korun propustnost kritického místa v lokalitě „U Kozla“ výrazně zvýší. „Původní křižovatka byla navíc dopravně složitá i nebezpečná, uvedla hejtmanka.

Důvody, proč se termín definitivního dokončení posunul z původně ohlašovaného 12. října na 12. listopad (takže nový kruhový objezd sice už motoristům slouží, ale průjezd je zatím omezen), osvětlil Deníku za dodavatele obchodní náměstek společnosti BES Jakub Ryšavý. První časový posun přišel hned po přebrání staveniště v polovině února. Teploty spadly hluboko pod nulu a začalo sněžit.

Další zdržení prý souviselo s byrokratickými průtahy kolem přeložky středotlakého plynovodu. „Čekání na papíry přineslo zpoždění 14 dnů až tři týdny,“ konstatoval Ryšavý. Naopak to, že dělníci nečekaně narazili na skálu nebo se ukázalo, že kanalizace je v jiné výšce, než naznačovala dokumentace, harmonogram prací nepoznamenalo. „To jsou provozní záležitosti, které umíme řešit,“ řekl náměstek.

Starosta Jeništa vyjádřil naději, že kraj bude ve městě stavět i dál. Upozornil hlavně na potřebnost obchvatu. „Vše, co míří na Tábor, jede přes centrum,“ konstatoval. S tím, že radnice je připravena pomoci s výkupem pozemků.