Prodejem a výrobou čokolády se zabývá fiktivní firma Devil chocolate, kterou založili žáci studijního oboru Ekonomické lyceum, hlavní činností firmy Teddy ze studijního zaměření Ekonomika a podnikání je prodej plyšových medvědů a tradičně CK Remoa studijního zaměření Cestovní ruch tentokrát zve na jedinečnou dovolenou do vzdáleného Japonska.

Veletrhu se zúčastnila široká veřejnost, učitelé, ale především 124 studentských fiktivních společností nejen z České republiky, ale i z Belgie, Bulharska, Itálie, Rakouska, Španělska, Rumunska, Slovenska a Lucemburska, které přijely do Prahy porovnat své dovednosti v obchodování.

Žhavým želízkem a zároveň nejúspěšnější firmou Obchodní akademie Vlašim se stala firma Devil chocolate, která sklidila úspěch hned v první soutěži nazvané „Clearest Voice“ („Nejčistší hlas“). První místo za zřetelný anglický projev v těžké konkurenci i zahraničních firem skutečně potěšilo. Pohárové ocenění v podobě 3. místa firmy CK Remoa za prezentaci firmy tuto skutečnost ještě umocnilo.  Velkou odměnou byl i fakt, že firma Devil chocolate se zároveň stala 4. nejlepším obchodníkem veletrhu.

Celkové výsledky i ostatních soutěží všech tří fiktivních firem byly nadprůměrné. Každá firma se účastnila všech devíti vyhlášených soutěží organizátory veletrhu. Účast v soutěži o nejlepší firmu veletrhu je podmíněna účastí v několika dalších soutěžích, a to o nejlepší stánek (9. místo Devil chocolate), nejlepší katalog (11. místo Devil chocolate) a soutěžní prezentace firmy (3. místo CK Remoa), v níž se firmy celkově umístily na 16., 27. a 37. místě ze všech zúčastněných 124 firem.

Letos ve vedlejší kategorii probíhala soutěž „90sekund ve výtahu“ (6. místo Devil chocolate) a „ClearestVoice“ (1. místo Devil chocolate), o nejlepšího obchodníka veletrhu (4. místo Devil chocolate). V samostatných soutěžích, do kterých mohou své příspěvky zaslat i firmy na veletrhu přímo nevystavující, byla vyhlášena soutěž instagramových fotografií „Návrat do budoucnosti“ (8. místo CK Remoa) a o nejlepší vizitku firmy (13. místo Devil chocolate), kde si všechny firmy Obchodní akademie Vlašim vedly také skvěle.

Druhý den veletrhu, který je určen pro veřejnost, jak už je zvykem, přijeli studenty obchodní akademie podpořit žáci z druhých ročníků, jejichž úkolem bylo nejen se zhostit role nakupujících, ale i načerpat inspiraci pro náplň své budoucí firmy do předmětu Fiktivní cestovní kancelář a volitelného předmětu Fiktivní firma pro příští školní rok.

Jakékoli ocenění je úžasnou tečkou za celým tím třídenním obchodním maratonem, ale tím nejcennějším pro studenty je možnost získat mnoho cenných zkušeností z obchodování, obohatit své odborné znalosti a dovednosti podpořené komunikací v cizích jazycích, navázání kontaktů a nedílnou součástí je práce týmu.

Miroslava Jarošová