Studenti středních škol se díky programu JA Studentská firma od září věnují reálnému podnikání. V soutěži JA Top Logo bylo jejich úkolem graficky ztvárnit právě logo své firmy, ale také natočit krátké promo video k firemnímu produktu.

„Naprostá většina studentů si podnikání teprve zkouší, zjišťují, co vše to obnáší, od managementu přes finanční řízení až po komunikaci se zákazníkem. Cílem soutěže JA Top Logo je zdokonalit podnikající studenty v oblastech marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu, včetně prezentace svých sdělení ve 30sekundovém reklamním spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, kterou v roce 1992 založil podnikatel Tomáš Baťa.

Černá a bílá

Vlašimáci získali cenu pro nejlepší vizuální identitu studentské firmy v regionu. Jejich společnost Psí štěstí se zabývá výrobou a prodejem pamlsků pro domácí mazlíčky.

Vítězné logo je jednoduché, má nápad a je dobře zapamatovatelné. Vytvořené je totiž jen kombinací bílé a černé – konkrétně tmavé psí tlapky, do níž je vtisknut čtyřlístek.

Zástupkyně nejúspěšnějších tříd Obchodní akademie ve Vlašimi ve sběru víček: (zleva) stříbrná 4. A, vítězná 1. A a bronzová 3. C.
Studenti z Vlašimi jdou za dalším rekordem školy ve sběru plastových víček

„Do soutěže se zapojilo 85 dobrovolných mentorů z velkých i menších podniků, soukromé i státní sféry, vrcholoví manažeři, zástupci krajských úřadů i pracovníci marketingových oddělení. Ti všichni poskytli studentům návodná hodnocení, co se jim povedlo a co je třeba ještě zlepšit a jak své aktivity změnit. Jedná se o lidi z praxe, kteří mají vztah k regionu a chuť pomoci studentům v jejich rozvoji. Jim samotným pak účast v porotě přináší dobrý vhled do myšlení a úvah mladé generace, který vítají jako součást svého rozvoje,“ popsal Smrž.

Do druhého ročníku klání se přihlásilo celkem 113 studentských týmů.