„Existuje naděje, že bychom nádraží mohli získat bezúplatným převodem,“ uvedl starosta Týnce Zdeněk Březina.

Od naděje ke skutečnosti zřejmě bude ještě dlouhá cesta. Jisté však je, že do konce června by měla vzniknout alespoň modelová studie, která by ukázala další cestu. „Nyní kvůli tomu mapujeme trať Posázavského pacifiku od Jílového u Prahy do Kácova,“ potvrdil Václav Pošmurný, odborný konzultant Obecně prospěšné společnosti Posázaví.

Právě ta totiž pracuje na projektu v rámci programu rozvoje venkova. Ten si klade za cíl najít využití pro skomírající objekty podél trati. „Společně s Českými drahami a Správou dopravní železniční cesty zjišťujeme informace o všech zastávkách. Například kdy vznikly, nebo zda mají i technickou dokumentaci. A právě na základě toho a společně se starosty měst a obcí bychom pak chtěli najít jejich budoucí využití,“ řekl Václav Pošmurný s tím, že modelová studie by se měla týkat nádraží v Týnci nad Sázavou a zastávky v Poříčí nad Sázavou.

S tím souvisí i výběrové řízení na zhotovitele studie. Město Týnec za ni zaplatí desetinu celkové částky. Podle Březiny by to mělo být deset až třicet tisíc korun.

A jaké využití by pro týnecké nádraží přicházelo v úvahu? O tom by měla jednat veřejnost a diskutovat o tom by mělo i zastupitelstvo Týnce.

Ve studii by se mělo nenásilnou formou propojit autobusové a vlakové nádraží s využitím historické nádražní budovy. Pro její využití připadá v úvahu zřízení sídla městské policie nebo by se tam mohla přestěhovat knihovna. S rekonstrukcí na bydlení se však nepočítá.

Hrana proto nejspíš zvoní dřevěnému skladu stojícímu hned vedle hlavní budovy. „Pokud by se pro ni našlo využití, pak by její zachování neměl být problém,“ dodal Václav Pošmurný.