VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestujícím ztěžuje život na trati rekonstrukce nádraží

BENEŠOV - Zpoždění vlaků, hluk, v době sucha i prach a do toho všeho cestující procházející i zakázanými místy.

11.5.2007
SDÍLEJ:

Chodci si chodí, kudy chtějí.Foto: Zdeněk Kellner

To jsou průvodní jevy rekonstrukce benešovského nádraží. Před nedávnem sice už jednu podstoupilo, ale tehdy se změnila se jen hlavní budova a to pouze z vnějšku. Nyní se rekonstruuje vše, co přispívá k cestování. Kolejiště i technické zázemí.
„Jedná se o první část rekonstrukce železniční stanice, která je součástí optimalizace čtyřiadvacet kilometrů dlouhého úseku z Benešova do Strančic,“ uvedla Magdalena Boukhemisová ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
Optimalizace trati Benešov – Strančice je druhou stavbou na IV. tranzitním železničním koridoru Děčín – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště. Investorem je SŽDC a zhotovitelem sdružení firem, jehož členy jsou akciové společnosti Skanska DS, SSŽ a Metrostav. Stavba je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury s tím, že Evropské komisi bude v letošním roce předložena žádost o spolufinancování této stavby z Fondu soudržnosti Evropské unie.
„Projekt Optimalizace trati Benešov u Prahy – Strančice je součástí prioritního projektu Transevropské sítě, osa Praha – Linec,“ řekl Jan Komárek, generální ředitel SŽDC a dodal: „Benešovské nádraží je ale důležité i z hlediska rozrůstající se pražské aglomerace, v níž hraje železniční doprava stále větší roli.“
Kompletního dokončení rekonstrukce trati mezi Prahou a Benešovem se cestující dočkají v roce 2010.
Práce na tomto úseku koridoru (od km 133,235 do km 157,220) byly zahájeny již v říjnu loňského roku a budou trvat až do května 2010. Stavba je rozdělena do šesti úseků – zahrnuje rekonstrukci tří mezistaničních úseků a tří železničních stanic – Čerčan, Senohrab a Benešova u Prahy. Benešov je z uvedených stanic největší a z hlediska regionální dopravy také nejvýznamnější. Proto proběhnou opravy sudých kolejí a výstavba nového nástupiště bez omezení provozu.
„Po ukončení druhé etapy rekonstrukce v říjnu letošního roku budou mít cestující k dispozici moderní a komfortní nádraží. Všem cestujícím se omlouváme za dočasná omezení na nádraží, snažíme se, aby se každého dotkla v nejmenší možné míře,“ uvedl Petr Podkonický, ředitel stavby z firmy Skanska DS.

11.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tisem kolem roku 1943, část obce Podol. Na fotografii pravděpodobně Škubalovi.
21

Jak jsme žili v Tismi za dob Československa

Ilustrační foto

Sokolské i hasičské plesy rozvíří zábavu po okrese

AUTOMIX.CZ

Exoti na prodej: O těchto autech jste určitě nikdy neslyšeli. Ale můžete je mít

Přijde vám, že je aktuální vozový park na našich silnicích poněkud uniformní a nudný? Nezoufejte. Stačí si otevřít nějakou velkou celoevropskou inzerci, zadat jako značku „jiné“ a už se na vás hrne přehršel bizarních a zajímavých aut, která na silnici jen tak nepotkáte. My jsme vybrali šest z našeho pohledu nejzvláštnějších.

Kam za sportem na Benešovsku

Benešovsko – O víkendu na Benešovsku pokračují okresní futsalové, basketbalové a hokejové soutěže a rozjíždí se fotbalové přípravy.

Beseda se studentkou medicíny přiblíží život v Ugandě

Vlašim - Jaký je život v Ugandě? A proč se studentka medicíny z Čech rozhodla v této zemi pomáhat? To vše se dozví ti, kteří dorazí v neděli 21. ledna v 16 hodin na povídání a promítání dobrovolnice Adély Kucharčíkové. Zajímavá přednáška bude připravena v besídce u kostela svatého Jiljí ve Vlašimi.

KRÁTCE: Koně z jankovské kauzy budou dražit v únoru

Benešovsko - Přečtěte si krátké zprávy z regionu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>