Ulice vilkové čtvrti jsou obousměrné a obě strany ulic využívají tamní obyvatelé k parkování svých vozů. Většina z ulic však na to není dimenzovaná. V době, kdy vznikaly plány, předpokládali projektanti, že každý z majitelů nemovitosti bude vlastnit jeden osobní automobil. A navíc, že ho zaparkuje v garáži či za plotem na svém pozemku.

Pak ale přišel listopad 1989 a prudká automobilizace české společnosti. A také dospěli ti, kteří v sedmdesátých letech minulého století, v době kolonizace polí nad Benešovem, byli dětmi, nebo ještě vůbec nebyli počati. Z místa se velká řada z nich neodstěhovala a pořídila si vlastní automobil. Jeden či dva, i více. Do garáže domu se ale celý rodinný vozový park nevešel. Auta proto stojí na ulicích. Po obou jejich stranách, často doslova vedle sebe.

Proto projíždějící řidiči, musejí někdy řešit i krizové situace. To platí, i když přednost v jízdě upravuje vyhláška.

„Jezdím tam docela často za dcerou a jako problém to, že zastavím a pustím protijedoucí auto, nevidím,“ potvrdil motorista Petr Roubíček.

Přesto chtěla radnice, podle místostarosty Jiřího Švadleny s tamní situací něco udělat. „Jednáme o tom s odborem dopravy," tvrdil politik, ale jeho výrok už přes rok naplnění nenašel.

Ulice na Červených Vršcích ve všední den dopoledne.Zdroj: Deník / Kellner Zdeněk

Ulice na Červených Vršcích ve všední den dopoledne. Autor: Deník / Kellner Zdeněk

Situace na Červených Vršcích není novinkou. Vedení města o ní jednalo už před šesti lety a zabývalo se při tom i myšlenkou jednosměrek či obytných zón. Efektem levného řešení mělo být odstavování aut tak, aby nepřekážela. Dalším motoristům při jízdě, ale i chodcům. „Aby auta nechala předepsaný třímetrový průjezd, odstavují je řidiči i na chodníky. Po nich pak chodci nemohou jít a vstupují do vozovky,“ popisuje stálou situaci v některých ulicích bývalý starosta Benešova Jaroslav Hlavnička s tím, že ještě horší je to v zimě. „Když napadne sníh, auto, nebo traktor s radlicí má co dělat, aby se do ulice vešly. Sníh pak hrnou na stojící auta a jejich řidiči ho zase odhazují lopatami zpět na vozovku,“ dodal. Ale nejde jen o odhrnování sněhu. „Problémy tam kvůli autům máme i s běžnou, letní údržbou komunikací,“ potvrdil ředitel Technických služeb Benešov Bohumil Rataj. Ten spásu ve vzniku jednosměrek, nevidí. „Myslím si, že lidé by své vozy, často i služební, měli parkovat na svých pozemcích. To by problém skutečně vyřešilo,“ dodal.

Ideu předešlého vedení města to současné, neakceptovalo. Nejspíš také proto, jak uvedla v odpovědi na dotazy Benešovského deníku mluvčí radnice Veronika Kondrátová, že o takové řešení motoristé nestojí. „O zjednosměrnění lokality na Červených Vršcích aktuálně není uvažováno. Za působení současného vedení veřejnost nevznesla požadavky či dotazy k této problematice,“ dodala.