„Zatím to naši tři zaměstnanci zvládají. Uvidíme, jak to bude dál. Je to na ně opravdu velký nápor,“ uvedla tajemnice MěÚ Benešov Magda Zacharieva.

Na benešovském úseku dálnice, na 24 - 29 km ve směru na Brno, spáchali řidiči v uvedené době přes 25 tisíc přestupků. Vlašimský úsek, 56 - 66 km, projelo v rozporu s předpisy přes 15 tisíc řidičů.

„Cizinců bylo přes čtyřicet procent,“ připomněl vlašimský starosta Luděk Jeništa s tím, že nejvíc bylo Němců a Slováků, méně pak Rakušanů, Maďarů a Poláků. „Máme ale také dva tisíce přestupků ze zemí mimo Unii a tato auta jsou nás neidentifikovatelná,“ přiznal starosta.

Na stejné téma zažertoval benešovský místostarosta Roman Tichovský, podle něhož by se vyplatil jeden stálý úředník i na Balkáně.

Při udělování pokut úředníci postupují podle dohody s Policií ČR a Ředitelstvím silnici a dálnic. Řidičům, kteří nejedou rychleji o 50 km/h, udělí bez ubrání bodů, tisíc korun. Ti rychlejší pak jdou do správního „dražšího“ řízení s rizikem odebrání řidičáku.

Ve Vlašimi na dálničních pokutách pracují dva zaměstnanci přijmutí na dobu určitou jen uvedené období měření. Tím  jim práce zasláním složenky majiteli identifikovaného vozu, často nekončí. Ty řidiče, kteří nezaplatí, čeká výzva ke správnímu řízením, ty „zapomnětlivější“ pak až vymáhání pohledávky.

„Myslím si, že kontrola na dálnici je dobrá věc. V začátcích měření na Moravě bylo přes tři procenta přestupků. U nás jsme nyní pod jedním procentem. Z také plyne méně nehod,“ dodal Luděk Jeništa.

Úsekové měření na D1 skončí v závěru října.