Přesto na trati přetrvává i po rekonstrukci a obnově provozu jeden poměrně závažný problém. Ve Štětkovicích se vlaky zdlouhavě a krkolomně křižují. Proto i tento relikt minulosti brzy ustoupí modernímu způsobu řízení dopravy. To má přijít s platností nového jízdního řádu od 15. prosince.

„Do té doby bude probíhat každé z devíti křižování ve Štětkovicích ručně,“ potvrdil Jan Vachtl s tím, že každý vlak tak musí zastavit celkem pětkrát. „Poprvé před vjezdovou výhybkou, podruhé za ní, potřetí u nástupiště, počtvrté před odjezdovou výhybkou, a nakonec popáté za odjezdovou výhybkou,“ upozornil dopravní expert, podle něhož je až neuvěřitelné, že v roce 2019 se vlaky stále ještě takto komplikovaně někde musejí křižovat.

Požadavkem Integrované dopravy Středočeského kraje, který podpořilo také město Votice, jehož obyvatelé Sedlčanku také využívají, došlo k investici v podobě instalace samovratných přestavníků na výhybky číslo 1 a 2. A také k doplnění odpovídajících návěstidel.

„Po této investici Správy železniční dopravní cesty dojde k zrušení ručního křižování vlaků a bude moci být připraven grafikon, který zkrátí dobu jízdy o zhruba šest minut,“ potvrdil Jan Vachtl.