„Betonu na mostech je jako v bunkrech Maginotovy linie ve Francii," přirovnal množství použitého materiálu starosta Benešova Petr Hostek, ale zastal se svých předchůdců na radnici, kteří na přípravě stavby mostů pracovali. „Byl to požadavek Povodí Vltavy, správce Benešovského potoka. Benešov neměl jinou možnost, než Povodí vyhovět," vysvětlil starosta.

Těžkou betonovou konstrukci mostů by alespoň opticky mělo odlehčit dřevěné zábradlí.

V současné době se už stavební firmy, které obstály ve výběrovém řízení města na zhotovitele obou mostů, pustily do práce.


„Škoda, že jste přišel dneska, kdy se tu moc neděje," uvedl v pátek 2. září dopoledne na místě prací Aleš Konopka z firmy, která pro město mosty staví. „Pracovali bychom, ale jsme nyní limitování firmou, která pro nás vrtá díry pro ukotvení mostů. Ta má dnes volno," vysvětlil Aleš Konopka.

Vrtací souprava skutečně stála na břehu potoka u Koupadel a její motor ani nehlesl. Ani to by však nemělo mít vliv na sjednaný termín dokončení prací. 

„Mosty by měly začít sloužit veřejnosti do začátku zimy, do konce října," potvrdil starosta Benešova Petr Hostek. Právě vznikající mosty budou součástí takzvaného Lesoparku Sladovka, jehož rozsah sice současné vedení města proti svým předchůdcům omezilo, ale stále tuto myšlenku vnímá jako velice dobrou a životaschopnou.