V sobotu odpoledne začnou silničáři vyznačovat omezení v úseku Mirošovice – Hvězdonice. „Dojde k dílčímu omezení dopravy u nájezdu od Benešova na D1 směrem na Prahu – bude zúžený připojovací pruh – a současně v okolí mostu Šmejkalka, mezi kilometry 22,96 a 24,63 ve směru na Brno, kde bude uzavřen odstavný pruh,“ upřesnila Štočková.

V rámci nadcházející etapy prací se v místech s omezením dopravy bude pracovat na rozšíření dálnice po dva týdny. Po těchto 14 dnech dojde na další etapu prací spojených s modernizací povrchu dálnice v celé délce opravovaného osmikilometrového úseku mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi. „Dojde k úplnému vymezení dopravy z pravé části dálnice, tedy ve směru z Prahy na Brno,“ upozorňuje již předem Štočková.

Uzavírka pásu dálnice z Prahy na Brno

Konkrétně půjde o úplnou uzavírku pásu z Prahy na Brno, která bude postupně vyznačována v termínu od 6. do 8. března. S přesměrováním dopravy do protisměrného pásu, kde se bude jezdit v režimu 2+2 (tedy se dvěma pruhy oběma směry v zúženém profilu). Vlastní práce v pravé části dálnice, spojené s odstraňováním nynějšího povrchu, zde začnou od pondělí 9. března.

Ministerstvo dopravy v pátek upozornilo, že od března se začne na D1 pracovat také na protilehlém konci Benešovska, v desetikilometrovém úseku Soutice – Loket. Konkrétně jde o úsek mezi dálničními kilometry 56 a 66. Stavební ruch se však rozběhne i na dalších úsecích rekonstruované D1. „Letos otevřeme dalších 37 kilometrů nové D1, celkem tak už bude hotovo 127 kilometrů – což je skoro 80 procent D1 mezi Prahou a Brnem,“ připomněl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).

„Zbývat bude posledních 34 kilometrů v příštím roce,“ pochlubil se za svůj čerstvě svěřený resort. Připomněl, že i když letošní práce na modernizaci začínají už nyní, ty nejviditelnější se rozjedou až během víkendu 6. – 8. března: konkrétně v úsecích u Mirošovic a u Velkého Meziříčí. V opravovaných úsecích musejí řidiči počítat nejenom s omezeními, ale také s úsekovým měřením rychlosti sledujícím, zda v případě, že nestojí v koloně, nepřekračují stanovené limity.

„Chci posílit komunikaci s řidiči, aby měli co nejvíce informací o postupu modernizace, věděli, co se chystá a mohli se tomu přizpůsobit – a samozřejmě byli včas informováni o případných problémech a jejich řešení,“ poznamenal v pátek ministr Havlíček. Upozornil v té souvislosti na informační linku Národního dopravního informačního centra (NDIC) 800 280 281 nebo na webové adresy www.dopravniinfo.cz a www.novaD1.cz. Připomněl, že data o provozu NDIC sdílí i s rozšířenými navigačními aplikacemi, jakými jsou Google Mapy nebo Waze.

Modernizace úseku Mirošovice – Hvězdonice
- Modernizovaný úsek dálnice D1 v úseku Mirošovice – Hvězdonice je dlouhý 7,646 km (vyjma mostu Šmejkalka, který je vedený jako samostatná zakázka).
- Na trase se nachází šest mostů, z toho pět dálničních, po nichž vede trasa D1, a jeden nadjezd.
- Celkové dokončení modernizace úseku je naplánované na podzim 2021, čímž by modernizace D1 ve středních Čechách měla být definitivně ukončena.

Zdroj: Eurovia CS