Vysoký počet cestujících v autobusech MHD současně znamená méně osobních aut v ulicích. Nejspíš nejvíce, vedle rozšíření linek, ke zmiňovaným údajům přispělo rozhodnutí komunálních politiků o nulovém jízdném. Zatímco v roce 2019 přepravila MHD ročně 27 tisíc lidí, o dva roky později to bylo už 140 tisíc a předloni 224 tisíc. Loni pak MHD využilo téměř 375 tisíc cestujících.

Nejvyužívanější zastávkou je Terminál

„K vylepšení statistických údajů přispělo už z kraje loňska zavedení nových minibusů Isuzu NovoCiti Life. S nimi se vůbec poprvé také začali automaticky sčítat cestující,“ připomněla Tereza Lípová, koordinátorka pracovní skupiny pro udržitelnou městskou mobilitu s tím, že na podzim pak došlo k rozšíření provozu páteřní linky číslo 2. Ta se prodloužila a autobus začal jezdit každou hodinu od pěti hodin ráno do jedenácti večer.

Nespeky B přehrály doma Neveklov 6:3
Anketa: Zvolte nejoblíbenější fotbalový klub okresu Benešov

Zkrátil se také interval na trase MŠ Úsměv – Terminál. Ve špičkách dokonce na dvacet minut. Linky 1 a 3 se dočkaly zpravidelnění intervalu do 60 minut a u linek 1 a 2 byla zřízena návaznost na rychlíky R17 do Prahy a zpět. Nejvyužívanější zastávkou je v rámci systému Terminál, na druhém místě MŠ Úsměv a na třetím Nová Pražská. K využívaným zastávkám patří také Dukelská, Černoleská, Mariánovice a Kaufland.

Další rozšíření se neplánuje

„Zejména z počátku rozšířeného provozu jsme se ale potýkali s problémy,“ přiznal Jan Vachtl, referent pro MHD Benešov. „Občas se stalo, že řidič nezajel do některých zastávek, neznal trasu nebo jel výrazně opožděný. Vše si nakonec sedlo, a tak mohlo v prosinci dojít k dalším dílčím úpravám provozu,“ dodal Jan Vachtl. Podle benešovského starosty Jaroslava Hlavničky se radnice stále snaží uspokojit požadavky občanů na MHD.

Martin Savčenko ve svém obchodě.
Prodej zboží s HHC byl pro náš obchod motor, říká obchodník Martin Savčenko

Právě proto lidé za jízdu dál platit nebudou. Gratis ale tato služba rozhodně není. Město ji pro obyvatele dotuje. Přepravci ČSAD Benešov ročně hradí částku přes 22 milionů korun. „V současné době jsme už na stropě částky, kterou je město za tuto službu ochotno platit,“ připomněl starosta s tím, že to také znamená, že se MHD Benešov ze současných pěti linek už dál rozšiřovat o nové linky nebo do nových lokalit, nebude.