Například silnice v Revoluční a Dělnické ulici poškozují těžké kamiony mířící do místních skláren. Na dalších vozovkách se po zimě objevily stovky výtluků. Peníze, které jsou na jejich opravy v městském rozpočtu, ale nestačí. Radnice se je proto snaží získat i z jiných zdrojů, například dotací.

Některé výtluky letos radnice nechala opravit novou technologií Silkot. Je založena na hloubkové aktivaci asfaltového povrchu, který se v místě poruchy zahřeje, rozruší, drť z výtluku se smísí s vhodným předehřátým materiálem a uválcuje. Vzniklá záplata je trvanlivá a podstatně levnější.

„Na základě referencí jiných obcí, které tento způsob použily už loni, jsme zjistili, že všechny takto udělané opravy vydržely celou zimu. Je to kvalitnější a zhruba o třetinu levnější než klasické metody vyřezávání poškozeného asfaltu nebo prostého lepení děr,“ uvedl starosta Sázavy Petr Šibrava.

Komunikace ve městě jsou podle něj po zimě hodně poškozené. Na některých z nich se také negativně podepsala kamionová doprava do místních skláren.

V žalostném stavu je zejména panelová silnice v Revoluční ulici, která byla provizorně postavena v době stavby továrny, slouží ale dosud. Těžká nákladní auta ji však zničila. Město už vypsalo výběrové řízení na dodavatele její opravy. Právě proto už také začalo jednat se sklárnami Kavalier o případné finanční spoluúčasti.

Generální opravou by letos mohla projít ulice Slunečná a spodní část cesty na Sedliště. Město požádalo ministerstvo pro místní rozvoj o dotaci na jejich rekonstrukci. Ve špatném stavu jsou podle Petra Šibravy také krajské silnice procházející městem. Jejich oprava ale bude složitá, protože Středočeský kraj seškrtal rozpočet na opravy komunikací, které spravuje.
JAROSLAVA TŮMOVÁ