„Zastávka u obchodního domu Kaufland je prakticky nevyužívaná,“ potvrdil neočekávaný výsledek průzkumu starosta Benešova Petr Hostek s tím, že například za celý březen u Kauflandu nastoupilo nebo vystoupilo do autobusu MHD všehovšudy šest lidí.

Podle starosty pro tuto zastávku prakticky neexistuje pravidelný jízdní řád a příčinou toho je pak malý zájem cestujících. Ti vlastně ani nevědí, kdy autobus z Červených Vršek do centra odjíždí a tak si nemohou ani naplánovat cestu domů, do centra. Právě proto benešovská radnice zvažuje a připravuje nový jízdní řád, který by pak přivedl cestující z osobních vozidel do hromadné autobusové dopravy. To by pak mělo mít za následek úbytek aut v ulicích a zlepšení, která s tím souvisejí.

„Chceme, aby autobusy pravidelně zajížděly i do lokality Červených Vršek. Nízkopodlažní autobusy Mercedes se tam ale nyní ani nevytočí. To chceme změnit, protože tam máme zastávky, které by autobusy mohly využívatí,“ sdělil starosta.

Po dohodě s ČSAD by právě na Červené Vršky měly zajíždět malé obratné autobusy pro maximálně 22 cestující. Obdobné to je také v Mariánovicích. V tamním novém sídlišti rodinných domů by autobusy mohly současně sloužit i jako školní. Kolik tato záležitost bude stát a kdo ji zaplatí, zatím není jasné.

„Dáváme dohromady ekonomiku celé záležitosti, ale protože to ještě nemáme v kupě, nechci o tom hovořit,“ uvedl Hostek při tiskovce radnice.
Novinky v dopravě už využívají, nebo se na ně mohou těšit také cestující z Voticka. Už v červnu došlo k rozšíření kyvadlové autobusové dopravy mezi Voticemi a Olbramovicemi nádražím.

„Přibyl jeden nový spoj tam a jeden do Votic. Úpravy byly provedeny s využitím stávajících autobusů, které do té doby okolo pouze projížděly,“ připomněl Jan Vachtl, mluvčí votické radnice s tím, že cílem radnice je, aby mezi Voticemi a Olbramovicemi nádražím jezdil autobus každou hodinu.

V současné době mohou cestující využívat v pracovní dny pro cestu z Votic do Olbramovic osm rychlíků tam a sedm zpět. Během víkendů jede jeden večerní rychlík tam i zpět. Votická radnice ale dál požaduje rozšíření provozu tak, že v pracovní dny by bylo možné se dostat až na 13 rychlíků do Olbramovic a stejný počet zpět.

Od října, od změny jízdního řádu, by od každého rychlíku do Prahy od 5 do 19 hodin odjížděly z Olbramovic autobusy zpět do Votic. Kromě návaznosti na rychlíky chtějí Votice také návaznost na nový spěšný vlak z Olbramovic do Prahy, který bude do hlavního města odjíždět přibližně v 6.55.

close Nádraží ve Voticích. info Zdroj: Deník / Lucie Sedláková zoom_in Votice by tato nová opatření neměla přijít na jedinou korunu. Podle Jana Vachtla, by náklady měl hradit Středočeský kraj. Stávající pendlující autobusy totiž hradí dobrovolný svazek obcí Bene-bus.

Dopravní novinky přinese na Voticko také poslední měsíc roku. To budou zavedeny integrované spěšné vlaky i na linku Benešov – Praha.

„Pro Votice je pozitivní, že na časně ranní spěšný vlak z Benešova bude návaznost osobního vlaku z Tábora,“ potvrdil místostarosta Votic Jan Kučera.

Votice, Sedlec-Prčice, Heřmaničky a Mikroregion Voticko se ale rozhodly ve společném memorandu apelovat na protažení dalšího ranního spěšného vlaku z Olbramovic do Prahy, dále na jih a pak v zajištění návaznosti od odpoledního spěšného vlaku z Prahy, na osobní vlak do Tábora.

„Přímé spěšné vlaky do Prahy ráno a odpoledne se tak mohou stát zajímavou alternativou k rychlíkům, zejména s ohledem na uvažovanou přestavbu okolí votického vlakového nádraží na moderní terminál s přestupy mezi vlaky a autobusy,“ dodal místostarosta.

Memorandum požadující zlepšení kultury cestování v rychlících Praha – České Budějovice, na němž se už loni dohodly Benešov, Votice, Veselí nad Lužnicí, Soběslav i Středočeský kraj, „oprášili“ nyní jeho signatáři. Vagony díky tomu už prošly určitou, drobnou revitalizací.

„České dráhy budou kupovat ojeté vyřazené vagony v Rakousku a vyhlásí také výběrové řízení na nové vagony vycházející z koncepce Railjetu. Zařazení takových padesáti vagonů vytlačí jiné vozy z tratí. Proto jsme se Ministerstvu dopravy znovu s memorandem připomněli,“ dodal mluvčí votické radnice a dopravní export Jan Vachtl a připomněl, že signatářům bylo slíbeno, že do roku 2019 budou na zmiňované trati jezdit rychlíkové vagony odpovídající standardu 21. století.

„Měla by tam být wifi, klimatizace, vakuové WC či tlačítky ovládané dveře. Chtěli bychom ale, aby alespoň část takových vagonů začala jezdit ještě letos. Zavedením expresů, na které šly všechny nové vagony, se totiž kultura cestování v rychlících rapidně snížila,“ dodal.