„Už se na dokončení stavby opravdu hodně těšíme,“ přiznal starosta pětitisícové Bystřice, Daniel Štěpánek.

Aby ne, most v Bystřici chybí už téměř 18 měsíců. Středočeský kraj, investor stavby, s jeho rekonstrukcí začal loni na jaře. Auta měla přes konstrukci jezdit po 28 týdnech prací, v první polovině září 2017. Teď je jasné, že se první vozy dostanou na druhý břeh Konopišťského potoka s téměř ročním zpožděním.

„Stavba nyní probíhá podle harmonogramu,“ potvrdila včera Helena Frintová z tiskového oddělení Středočeského kraje s tím, že u některých prací je dílo proti plánu, mírně napřed. „Stále ale platí termín dokončení 30. srpna,“ uvedla.

Nepotvrdila tak optimistickou informaci starosty Bystřice, že by se otevření mostu přece jen mohlo o nějaký ten den, či týden, urychlit.

Samotná stavba běží nyní bez zádrhelů a tak kraj kalkuluje s náklady dosahujícími s DPH částky téměř 23 milionů korun.

Jak dílo probíhá, se podle starosty města Daniela Štěpánka, jeho úřad dozvídá jen neoficiálně.

„I když stavba leží na našem územní, nebyli jsme účastníkem řízení a na kontrolní dny nás proto nikdo nezve,“ poznamenal lídr města.

Zdržení rekonstrukce bystřického mostu přes Konopišťský potok zapříčinilo především to, že stavebník ani z inženýrsko – geologického průzkumu nedokázal zjistit „zrádnost“ podloží pod původní konstrukcí. Tu firma, která vyhrála výběrové řízení, zcela odstranila a při tom „narazila“ na nestabilní pískové podloží. Kvůli zajištění statické stability nového mostu, pak v místech sedimentů, podél vodního toku, bylo potřeba naprojektovat jiné a větší množství podpěr, takzvaných mikropilotů. Celková, Středočeským krajem prvotně kalkulovaná cena stavby se kvůli uvedeným skutečnostem zvýšila z původních 18,755 milionu na současných 22,977 milionu korun včetně DPH.