„Chodím tudy denně, ale svůj názor vám povím, jen když neuvedete mé jméno,“ vymínil si přímo na mostě muž při cestě z domova na sídlišti Kněžina, na nádraží. „Nebojím se, že most teď hned spadne. Jisté ale je, že opravit už opravdu potřebuje. Na druhou stranu se na to vůbec netěším, protože při tom bude určitě zavřený a budu muset chodit na nádraží oklikou,“ vysvětlil třicátník.

Lávka samotná je jiné konstrukce, než ta, s níž se před nedávnem v pražské Troji zřídili do Vltavy a zranili čtyři lidé. A nejspíš i proto, ale také kvůli několikerým opravám z poslední doby, je její využívání chodci, bezpečné. Tvrdí to alespoň vedení města.

„Lávka je bezpečná, podepřeli jsme ji v části u továrny Jawa a ošetřili jsme i výztuž, která však neohrožovala statiku stavby. Užívání lávky povolil statik. Proto teď není nutné okamžitě zahájit její opravu,“ potvrdil místostarosta Týnce Bedřich Pešan.

Jenže současný stav trvá už řadu let. Proto Týnec chystá generální opravu. Dosud mu na tak rozsáhlé dílo ale chybí potřebných 15 milionů. A investovat je z městské kasy, by prý bylo vzhledem ke stavu, který není havarijní a na uzavření, zbytečné. Proto je možné se ještě nějaký čas poohlížet po dotacích.

Otázku peněz na opravu můstku řešil Týnec už před několika lety. Už v době, kdy na krajském hejtmanství vládl Miloš Petera, měl prý Týnec rozjednanou finanční pomoc kraje. Naděje na její zisk je podle místostarosty teď dokonce ještě o něco větší.

„Hejtmankou je obyvatelka Benešova a tak věřím, že nám kraj může pomoci,“ uvedl v naději týnecký komunální politik.

Město sice už má projektovou dokumentaci, ale k vydání stavebního povolení, má ještě poměrně daleko. Podle Bedřicha Pešana také proto, že scházejí souhlasy s opravou dvou majitelů pozemků, na nichž část lávky stojí.

„Asi bychom jim měli napsat, že tím, že blokují souhlas s rekonstrukcí mostu, ohrožují bezpečnost chodců,“ uvedl trochu paradoxně Pešan. „Přesto věřím, že k zahájení prací svůj souhlas brzy dají,“ dodal.