V hloubeném Votickém tunelu nyní stavbaři těží horninu, kotví a síťují svahy, betonují klíny a montují výztuže klenby.

"V Olbramovickém tunelu je zabetonovaných sedm sekcí a je celý zaizolovaný. Armatura pro betonování je namontovaná ze šedesáti procent celkové délky,“ informoval Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty, která je investorem koridoru.

V nejdelším kilometrovém Zahradnickém tunelu, jímž železniční trať obejde stejnojmennou osadu, zbývá vyrazit 320 metrů jádra a u jižního portálu tuneláři připravují základové pásy.

Při hloubení tunelu Tomický I (blíže ke stávající výhybně) je vyražených 98 metrů v horní části a 20 metrů v celém profilu. U sousedního tunelu Tomický II se uskutečňují zemní práce na výjezdovém a přípravné práce na vjezdovém portálu.

Současné výluky, z nichž nepřetržitá mezi Olbramovicemi a Heřmaničkami potrvá do pondělí 1. listopadu, a denní mezi Benešovem a Olbramovicemi jsou v časech od 8.45 do 15.45 hodin, mají jiný důvod. Ve stanici Votice stavbaři propojují nově položená kolejová pole tvořící lichou kolejovou skupinu (dále od staniční budovy) s traťovými kolejemi do Heřmaniček a Olbramovic.

Přerušení provozu využívají technici pro zprovozňování nového zabezpečovacího zařízení, jako jsou dálkově ovládané výhybky či návěstidla, elektromontéři pro instalaci stožárů a vodičů trolejového vedení, u Bystřice pozemní stavbaři pro úpravu pláně pro druhou traťovou kolej.